صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۰۲

از پشیمانی سران عرب تا ناتوانی اصلاح‌طلبان در برآوردن انتظارات مردم

1ـ پشیمانی برای سران عرب بی‌فایده خواهد بود
رأی‌الیوم نوشت: جمهوری اسلامی ایران در ضمن نمایش توانایی‌های نظامی خود، به تازگی از جنگنده کوثر رونمایی کرده که به گفته سازندگان آن، صد درصد تولید داخل است. هدف هوشمندانه ایران از نمایش قدرت نظامی، موشکی و هوایی خود، جلب توجه دشمنانش به سوی این توانایی‌هاست، علت این مسئله آن است که صنعت ساخت سلاح‌های جنگی و به ویژه جنگنده‌ها، علاوه بر مغزهای متفکری که ایران داراست، به تجهیزات و موادی نیاز دارد تا امکان تولید برترین سلاح‌های هوایی فراهم شود. به عقیده ما، خواه جنگنده کوثر ایران صد درصد تولید داخل باشد یا نباشد، در هر صورت، این امر از هیبت حضور ایران نمی‌کاهد. امروز اگر ما به جای مسئولان دولت‌های عربی بودیم، به دانشمندان داخلی فرصت می‌دادیم و از آنها می‌خواستیم که با فناوری ساخت جنگنده‌ها آشنا شوند؛ چرا که کسی نمی‌داند چه زمانی این تحریم‌ها متوجه کشورهای عربی خواهد شد و در آن هنگام دیگر پشیمانی اعراب فایده‌ای ندارد.

2ـ با درخواست دولت سوریه «حزب‌الله» در این کشور می‌ماند
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده که دولت سوریه از حزب‌الله درخواست کرده که پس از پایان نبردهای نظامی شمالی سوریه هم در این کشور حضور داشته باشد و حزب‌الله بنابر درخواست رسمی دولت سوریه در این کشور باقی می‌ماند. بر اساس خبری که روزنامه الاخبار منتشر کرده مقدمات لازم برای باقی ماندن حزب‌الله در سوریه برای مدت نسبتاً طولانی فراهم شده است و قرار است حزب‌الله به دولت سوریه در زمینه آشتی داخلی و کمک به بازگشت آوارگان از لبنان کمک کند و بر وضعیت مرزی بین لبنان و سوریه نظارت داشته باشد. پیشتر یکی از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان از مخالفت رئیس‌جمهور سوریه با پیشنهاد ولی‌عهد عربستان مبنی بر باقی ماندن مادام‌العمر در قدرت و بازسازی کامل سوریه در مقابل قطع روابط دمشق با حزب‌الله و ایران خبر داده بود که به گفته او با مخالفت رئیس‌جمهور سوریه مواجه شده است.

3ـ اصلاح‌طلبان نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند
«محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «جنبه‌های معرفت‌شناختی گفتمان اصلاحات روزبه‌روز نحیف‌تر شد و از یک جریان فرهنگی و اجتماعی فراگیر به یک جریان در قدرت تبدیل شد. این افراد حیات و ممات جریان اصلاحات را به قدرت گره زدند. با وجود این در همین نقش نیز ناموفق بودند و نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند.» تاجیک در ادامه گفت: «نکته تأمل‌برانگیز در این زمینه این است که اصلاح‌طلبان هنگامی که بر سریر قدرت قرار می‌گیرند، همان کنش را از خود نشان می‌دهند که قبل از اینکه به قدرت برسند آن را نقد می‌کردند، همچنین اصلاح‌طلبی را به منفعت‌طلبی‌های خود تقلیل داده‌اند و یک چهره غیر لطیف و غیر اصلاحی از جریان اصلاح‌طلبی به مردم ارائه داده‌اند.»

4ـ اطرافیان آقای روحانی او را تنها گذاشتند
«اشرف بروجردی»، فعال اصلاح‌طلب، معاون رئیس‌جمهور روحانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی طی مصاحبه‌ای با سایت روزنامه آرمان امروز با انتقاد از اعضای دولت یازدهم گفت: «اگر کسانی که همراه دولت هستند درست عمل کنند و ضمن شفاف‌سازی رفتارها و اقدامات خود را در عرصه عمل به مردم نشان دهند و اطلاع‌رسانی کنند، آقای روحانی این‌همه صدمه نمی‌خورد و اعتماد عمومی برمی‌گردد.» او در ادامه تصریح کرد: «یاران رئیس‌جمهور می‌توانستند سینه خود را سپر مشکلات، کاستی‌ها و کمبودها کنند، نه آنکه خود را کنار بکشند و رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور مورد هجمه و سیبل پاسخگویی اشتباهات موجود شوند!»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات