صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۴۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 7 شهریور

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از تقدیم طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد و اظهار داشت: «طرح استیضاح وزیر با بیش از 70 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است.» نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه، طرح استیضاح وزیر در 15 محور تدوین شده است، گفت: «ضعف مدیریت، عدم کنترل و مدیریت بازار  و همچنین افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، از جمله محور‌های استیضاح وزیر صنعت است.»
فیض‌الله عرب‌سرخی از شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران گفته است: «اصلاح‌‏طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌های 92 و 96 عملاً کاندیدایی نداشتند. همان بحث نظارت استصوابی باعث این موضوع شد.» همچنین وی مدعی شده است: «اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد، گرفتاری‎های کشور بسیار بیشتر از الآن می‎شد.» سخنانی که آنها را می‌توان ادامه رویکرد اصلاح‌طلبان برای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت عملکرد دولت دانست.
پایگاه اینترنتی ژاپن‌تودی گزارش کرده است که بدون آنکه آمریکا متحد نظامی ژاپن در جریان باشد این کشور به طور مخفیانه با کره شمالی گفت‌وگوهایی درباره مسئله ربوده‌شدگان ژاپنی در دهه‌های 70 و 80 میلادی انجام داده است، اما آمریکا به این گفت‌وگوها پی برده و برای این مذاکرات از ژاپن گلایه کرده است. مقامات ژاپنی نیز در واکنش به گلایه واشنگتن اعلام کردند: این کشور نمی‌تواند درباره هر موضوعی با آمریکا مشورت کند و به آن کشور تکیه کند.
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس گروه اقدام ایران طی سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ادعاهایی را علیه ایران و نیروهای انقلابی کشورمان مطرح کرد. وی اظهار داشت: ایران همچنان به حملات حماس علیه اسرائیل کمک و از حوثی‌ها حمایت می‌کند. وی همچنین با اعلام نگرانی از الگو شدن ایران در منطقه گفت: ما می‌توانیم تأثیر ذهنیت انقلابی را در منطقه ببینیم.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه ادعاهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران به دلیل استفاده از غیر نظامیان در غزه، یمن و لبنان به عنوان سپر انسانی برای خود مسئول بسیاری از مشکلات است. وی همچنین افزود: توافق هسته‌ای با ایران قابل اصلاح نبود.
دبیر ستاد اربعین گفت: در تفاهم‌نامه ایران و عراق برای اربعین ما خواستار لغو روادید بودیم؛ طرف عراقی با لغو روادید اربعین موافقت نکرد، اما با توافق‌های صورت گرفته، دیگر موکب‌داران و عوامل اجرایی اربعین به اخذ ویزا نیاز ندارند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات