صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۲۴

اخبار کوتاه دوشنبه 26 شهریور

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در اولین نشست تلویزیونی خود تصریح کرد: نخست‌وزیر آینده براساس ویژگی‌ها و معیارها و شروطی تعیین خواهد شد که مرجعیت عالی دینی عراق مشخص کرده است. وی درباره روابط با همسایگان گفت: ما ضربه به ایران از خاک عراق را نمی‌پذیریم و باید از کشور و همسایگان حفاظت کنیم. الحلبوسی در زمینه انتخاب نخست‌وزیر عراق گفت: فکر می‌کنم فراکسیون‌های شیعه فردی مورد قبول را در چارچوب مهلت قانون اساسی معرفی کنند.
فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «جریانات اصلاح‌طلبی قطعاً نیازمند تغییرات خاص است و اصل اصلاح‌طلبی باید تقویت شود؛ اما اینکه تاکنون اصلاح‌‌طلبان فعلی چقدر توانسته‌اند موفق باشند، از جمله مسائلی است که با آن دچار چالش هستیم. تنها شاخص جریان اصلاحات هموار کردن مسیر برای رسیدن اعضا به مدیریت یا پستی مهم بوده است.»
«آسوشیتدپرس» گزارش داد: آمریکا درخواست تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را به منظور رسیدگی به اقدامات چند کشور برای تضعیف تحریم‌ها علیه کره شمالی و جلوگیری از اجرای آن داده است. پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در نشست خبری خود گفته بود روسیه به روش‌های گوناگون سعی در اجرا نکردن این تحریم‌ها دارد.
فرزانه شرف‌بافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ‌گذاری بلیت هواپیما برای سفرهای اربعین انجام شده است. وی افزود: قیمت بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
جان کری در بخشی از کتاب خاطرات خود نوشته است: «وقتی حسن روحانى در انتخابات ایران پیروز شد، شگفت‌زده و دلگرم شدیم. از اینکه روحانی، محمدجواد ظریف را وزیر خارجه و مسئول پرونده هسته‌ای کرد تا حدی خیال‌مان آسوده شد... این انتصابات هدف جدی ایران(برای مذاکرات) را تقویت می‌کردند.»
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، از ارسال ۱۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف به مناطق محروم کشور به ارزش ریالی ۷ میلیارد تومان خبر داد که از این تعداد ۱۲۵ هزار بسته آن هدیه رهبر معظم انقلاب است.
خالدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در وضعیت کنونی نه کمیسیون انرژی و نه مجلس، اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی‌دهند و دولت نیز برنامه‌ای در این زمینه ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات