صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۷۴

اخبار کوتاه شنبه 10 شهریور

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه خبری بلومبرگ گفت: «اگر سازمان تجارت جهانی رفتارش را تغییر ندهد، از آن بیرون می‌آیم.» سازمان تجارت جهانی برای تدوین قوانینی به منظور تجارت جهانی و حل مناقشات میان کشورها تشکیل شده است؛ اما ترامپ که به دنبال وضع سیاست‌های حمایتی از اقتصاد آمریکاست، می‌گوید این سازمان با آمریکا غیرمنصفانه برخورد می‌کند. این در حالی است که واشنگتن به تازگی مانع انتخاب قضات جدید در سازمان تجارت جهانی شده است، کاری که بالقوه می‌تواند این سازمان را در صدور آرای جدید فلج کند.
سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۴۰، اقتصاد چین ۷۷ درصد بزرگ‌تر از اقتصاد آمریکا‌ـ که در حاضر بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است‌ـ خواهد بود. در وضعیتی که لنگرگاه اقتصاد جهانی از آمریکا و اروپا در حال چرخیدن به سمت آسیا است، هند نیز تا پایان سال ۲۰۳۷ موفق خواهد شد اقتصادی به بزرگی اقتصاد آمریکا داشته باشد. در صورت تداوم روند فعلی تا پایان سال ۲۰۶۰، هند و چین اقتصادی بزرگ‌تر از کل کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی خواهند داشت.
احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران از تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش التهاب بازار خودرو خبر داد و اظهار داشت: قرار است براساس توافقات به‌عمل‌آمده به ‌مناسبت عید غدیر خم فروش ویژه محصولات سایپا با قیمت روز در زمان تحویل هفته آینده آغاز شود. وی افزود: در این طرح فروش، 20 هزار دستگاه از محصولات سایپا پیش‌فروش و 20 هزار دستگاه از خودروهای ناقصی ایران‌خودرو که تأمین قطعات آنها انجام شده، تحویل خریداران خواهد شد.
تاروکونو، وزیر خارجه ژاپن گفت: در میان نگرانی‌هایی که برای به صفر رسیدن خرید نفت ژاپن از ایران در ماه‌های آینده وجود دارد، توکیو به تلاش برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی ایران ادامه خواهد داد. وی تأکید کرد: «ژاپن حجم واردات نفت از ایران را پیش و پس از توافق هسته‌ای افزایش نداده است. ژاپن باید از تحریم‌ها معاف شود.» این مقام ژاپنی افزود: «ما مصرانه به مذاکره با دولت آمریکا ادامه خواهیم داد.»
یک منبع آگاه از بازداشت «شبنم نعمت‌زاده» دختر نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت خبر داد. وی افزود: برای این خانم قرار وثیقه ۴۰۰ میلیاردی صادر شده که به دلیل تهیه نشدن آن بازداشت شده است. شرکتی که متعلق به دختر وزیر سابق است، بدهی‌اش به شبکه دارویی کشور بیش از ۳۵۰ میلیارد عنوان شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات