صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۰۰

از آمارهای غلط تا شایعات بی‌اساس

1ـ سختگیرانه‌تر از هر توافق‌نامه هسته‌ای در جهان
جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا که با شبکه «سی‌بی‌اس» صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه ترامپ برجام را «بدترین توافق» توصیف کرده، گفت: «بله، اما گفتن این حرف باعث نمی‌شود که واقعاً این‌طور باشد. این توافق‌نامه از منظر بازرسی‌ها، پاسخگویی و آنچه ایران باید انجام می‌داد، سختگیرانه‌ترین توافق بود و برای مدتی طولانی‌تر از هر توافق‌نامه هسته‌ای روی کره زمین، بیشترین شفافیت را ایجاد می‌کرد.» کری افزود: «با کنار رفتن [آمریکا]، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا همگی دارند تلاش می‌کنند این توافق‌نامه را حفظ کنند. واقعیت این است که این توافق دارد کار می‌کند و بدون ایالات متحده هم کارش را می‌کند، تنها دونالد ترامپی کنار رفت که حتی وزیر دفاع او و وزیر خارجه‌ای که او از شرش خلاص شد و آدم‌های اطلاعاتی او همه معتقد بودند باید این توافق حفظ می‌شد و واقعاً مایه تأسف است که رئیس‌جمهور آمریکا در بیشتر اوقات نمی‌داند چه می‌گوید.»

2ـ آمارهایی که فقط روی کاغذ خوب هستند
مؤسسه تحقیقاتی «Urban Institute» واشنگتن در گزارشی اعلام کرد، آمارهای ارائه شده از سوی دولت آمریکا نسبت به رشد اقتصادی در این کشور تنها روی کاغذ خوب است و درباره زندگی واقعی مردم در آمریکا صدق نمی‌کنند. این مؤسسه در گزارش خود می‌نویسد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر از مردم آمریکا، به منزله ثروتمندترین کشور جهان، زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نکته بسیار مهم این است که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، نه تنها ده‌ها میلیون نفر فقیر در آمریکا در تأمین مایحتاج خود مشکل دارند؛ بلکه قشر متوسط آمریکا با سرانه درآمد خانوار 39 تا 118 هزار دلار در سال هم با مشکل در تأمین نیازهای خود مواجه هستند. این مؤسسه اضافه می‌کند: اکنون در آمریکا بالغ بر 55 میلیون نفر حتی توانایی تأمین 1000 دلار برای شرایط اضطراری را ندارند.

3ـ سخنی از جنس سخنان امام خمینی(ره)
منوچهر محمدی معتقد است رویکرد توافق با «کدخدا» ادامه همان نگاه مادی‌گرایانه‌ای است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز تحت پوشش «عمل‌گرایی» و «واقع‌گرایی» در برابر نگاه انقلابی «نظام» در بدنه مدیریتی و نیز برخی مقامات کشور وجود داشته است. وی درباره سخنان رهبری در زمینه مذاکرات گفت: اشتباهی که رهبری از آن سخن می‌گویند، از نوع همان اشتباهی است که امام درباره انتخاب دولت موقت و انقلابی عمل نکردن در برخی مقاطع از آن سخن می‌گفتند. ایشان گفتند من با انتخاب بازرگان موافق نبودم، اما به حرف دوستان در این زمینه گوش دادم، همچنین با انتخاب آقای منتظری به قائم‌مقامی رهبری موافق نبودم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم پس از فشارهایی که از طرف آقای هاشمی و دیگران به ایشان آمد، گفتند با آنکه هنوز به آمریکا اعتماد ندارم، ولی با شرایطی با مذاکره موافقم.

4ـ تکذیب شایعات درباره زائران عراقی در مشهد
علی‌اصغر مونسیان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ‌میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اظهارات درباره زائران عراقی در مشهد مقدس اظهار داشت: هر زمان رشد گردشگر داشتیم، افرادی قصد برهم زدن این اتفاق را داشتند. منشأ این قضایا یک مصاحبه بود که همان شخص مصاحبه‌شونده منکر این قضیه شد. وی با بیان اینکه هم سازمان میراث فرهنگی و هم استانداران کشور به این مسئله اهتمام ویژه‌ای‌ دارند، گفت: امکان ندارد اجازه دهیم این قضایا در کشور اتفاق بیفتد. وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم، دروغ‌ها و شایعاتی مشابه در کشور عراق نیز مطرح شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات