صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۸۵

اخبار کوتاه یک‌شنبه 11 شهریور

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به علل تخریب قالیباف از سوی برخی اعضای مدیریت شهری فعلی و ارائه ندادن گزارش یک ‌ساله گفت: وقتی گزارش یک ‌ساله شورا از عملکردش ارائه شد، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد «ما شرمنده‌ مردم هستیم که هیچ کاری انجام ندادیم»! شورا طی این مدت عملکردی نداشته است. برنامه پنج ساله سوم که شورای شهر تصویب کرده و در جریان تصویب آن هم آقایان مسجدجامعی و سالاری، اعضای شورای شهر کنونی حضور داشتند، سال‌های 96 و 97 را هم دربرمی‌گیرد.
عبدالناصر همتی در بیست‌ونهمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به وضعیت موجود ارز گفت: این فضا محصول ناترازی عمیق شبکه بانکی و رشد نقدینگی و اصرار برای ادامه آن است. اگر این روند به بی‌برنامه‌گی‌های نظام ارزی اضافه شود، عامل اثرگذار شرایط موجود است. وی با بیان اینکه با فشاری که آمریکا در حوزه ارزی و نقل و انتقال برای ما داشت، درست نبود خود را در تله سیاست این کشور قرار  دهیم، گفت: در این شرایط ارز تک نرخی نمی‌توانست کارایی داشته و موفق باشد؛ از این رو سیاست ارزی تغییر کرد.
«انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانوارهایی که یک کودک معلول دارند، برای فرزند دوم می‌توانند از آزمایش‌های تست‌های ژنتیکی به صورت رایگان بهره‌مند شوند و چنانچه نیاز باشد نسبت به سقط جنین اقدام کنند. این مقام مسئول گفت: سال گذشته براساس موازین شرعی، قانونی و مستندات پزشکی اجازه 1480 مورد سقط برای خانواده‌ها صادر شد تا به این ترتیب مانع تولد افراد معلول شویم.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: 300 میلیون دلار دیگر از کمک‌های مالی به پاکستان را قطع کرده و به این ترتیب مبلغ کل حمایت‌های مالی قطع شده از پاکستان به 800 میلیون دلار رسید. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این‌باره گفت: «به خاطر عدم اقدامات قاطع پاکستان در حمایت از استراتژی جنوب آسیا، برنامه اعطای 300 میلیون دلار باقی‌مانده (به این کشور) تغییر کرد.»
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار کلیپی حاوی واکنش تند علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس به یک منتقد، با تأکید بر ورود این هیئت به این مسئله  اظهار داشت: نماینده باید در هر صورت با سعه‌صدر و شرح صدر بیشتری با مردم برخورد داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات