صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۱۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 13 شهریور

حسن بهشتی‌پور در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» نوشت: «یکی از اشتباه‌های بزرگی که از سوی نخبگان ما رخ داد، این بود که وانمود شد برجام می‌تواند یکسره مشکلات مردم را حل کند؛ اما حقیقت اینجا بود که همه مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها نبود، همه مشکلات متأثر از برنامه هسته‌ای یا برجام نبودند. هواداران برجام، به شکلی تبلیغ کردند که گویی برجام یکسره دوای همه دردهای کشور است. برجام را شاید بتوان یک شرط لازم برای رونق و گشایش در کشور دانست، اما قطعاً شرط کافی و همه‌جانبه نبود.»
سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما گفت: بر اساس آنچه در طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان به تصویب رسیده و در مرحله بررسی میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، رئیس سازمان صداوسیما مشمول حکم این قانون نیست. رئیس رسانه ملی منصوب مستقیم رهبر معظم انقلاب است و این جزء اختیارات اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به برخی اخبار درباره احتمال کاندیداتوری جان کری در انتخابات ریاست‌جمهوری، وزیر خارجه سابق این کشور را «پدر توافق خاتمه‌یافته ایران» توصیف کرد و با لحنی کنایه‌آمیز در توئیتر خود نوشت: «می بینم جان کری پدر برجام که به پایان رسیده، در فکر کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری است. من خیلی خوش‌شانسم.»
محمدرضا باهنر گفت: اشکال مجلس دهم این است که فراکسیون اکثریت ندارد و بنابراین برخی اوقات در مجلس دهم اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر می‌افتد. وی افزود: کشور را با یک مجلس نمی‌توان اداره کرد و حتماً باید دو مجلس برای اداره کشور باشد. باهنر در ادامه گفت: باید یک خانه‌تکانی مناسب در دولت انجام شود؛ زیرا بعضی اعضای کابینه خسته به نظر می‌رسند!
یک منبع نزدیک به نهاد ریاست‌جمهوری اخبار منتشر شده درباره بازنشستگی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری را به دلیل تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تکذیب کرد. این منبع آگاه، اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را در راستای جریان‌سازی‌های رسانه‌ای با اهداف خاص توصیف کرد.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، سال آینده و با اتمام دوره مسئولیت خود، برای ماندن در این پست نامزد نخواهد شد. موگرینی که پیش از ورود به اتحادیه اروپا، وزیر خارجه ایتالیا بود، نقشی محوری در ترغیب ایران و گروه 1+5 به امضای برجام داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات