صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۲۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 14 شهریور

غلامرضا بلوطی میرزا، سرپرست گمرک بندر امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر، از حدود 30 انبار موقت در محوطه گمرکی این بندر نیمی از آنها بازرسی شده‌اند. وی با بیان اینکه در انبارهای مذکور بیش از 300 هزار تن انواع کالاهای اساسی قرار دارد، گفت: اقلامی مانند شکر خام، ذرت، برنج و کنجاله سویا از جمله کالاهای موجود در انبارهای موقت گمرکی است. وی با اشاره به اینکه درباره کالاهای اساسی این گمرک هیچ گونه رسوب کالایی دیده نمی‌شود، تأکید کرد: روند ترخیص کالاهای اساسی از این بندر روال عادی خود را طی می‌کند و مشکلی در این زمینه تاکنون دیده نشده است.
لودریان، وزیر خارجه فرانسه با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است و فرانسه همراه آلمان، انگلیس، چین و روسیه به دنبال ایجاد سازوکارهای مالی جدید برای همکاری با ایران است، بیان داشت: «آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با اعمال میزان کافی از فشار قوی از طریق تحریم‌ها، می‌توانند موجب تغییر نظام [در ایران] شوند. ما خلاف آن فکر می‌کنیم. افزون بر آن، می‌توانیم حالت عکس آن را ببینیم، اینکه در چنین شرایطی شاهد مقاومتی بسیار بزرگ، عزت ایرانی و ملی‌گرایی ایرانی خواهیم بود.»‌
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی در واکنش به نامه اخیر کروبی از سران فتنه به خبرگان واکنش نشان داد و نوشت: «متن روز‌های اخیر منتسب به آقای کروبی یادآور بیانیه‌های ایشان در سال ۸۸ است. متن‌هایی که از آن ایشان نیست و ظاهراً برای او می‌نویسند، همانند تصمیماتی که برای او می‌گیرند،‌ ای کاش ایشان از حصر فکری اطرافیان در می‌آمد، خودش فکر می‌کرد! خودش تصمیم می‌گرفت و خودش می‌نوشت.»
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها باید حداکثر تا آبان‌ ماه برای رسیدن به سازوکارهای مشخص به نتیجه برسند؛ چرا که پس از آن ماندن در برجام بی‌معناست. اگر منافع اصلی ما در برجام یعنی در فروش نفت، بازگشت پول و دریافت و پرداخت‌ها عملیاتی نشود، برای ما ماندن در برجام فایده‌ای ندارد و آنها می‌دانند اگر راهکاری پیدا نکنند، ما در برجام نمی‌مانیم.
حجت‌الاسلام رستمی، رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها از ورود این نهاد به مسئله دانشجویان بازداشتی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده بخش قابل توجهی از پرونده‌های دانشجویی با حسن نظر مدیران ارشد و میانی دستگاه قضائی به شکل مناسبی در حال حل شدن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات