صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۶۰

از عقب‌نشینی ترکیه تا سیاست رژیم صهیونیستی

1ـ حمایت و تسلیح 12 گروه شورشی برای مقابله با ایران و حزب‌الله
رژیم صهیونیستی از 12 گروه شورشی مسلح در جنوب سوریه حمایت تسلیحاتی و مالی کرده تا این گروه‌ها مانع تسلط ایران در مناطق مرزی سوریه و سرزمین‌های اشغالی شوند. به نوشته وبگاه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نشریه «فارین پالیسی» آمریکا در گزارشی این مطلب را افشا کرده است. بر اساس شهادت و اظهارات بیش از 20 نفر از فرماندهان نظامی به نشریه «فارین پالیسی»، رژیم صهیونیستی این سیاست را در راستای «عملیات همسایه خوب» از سال 2016 آغاز کرده و در جولای سال جاری میلادی و همزمان با کسب کنترل نیروهای دولتی سوریه بر منطقه مرزی بلندی‌های جولان به اتمام رسانده است. به نوشته فارین پالیسی، هدف این عملیات دور نگه داشتن نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان از منطقه تحت تسلط سوریه در بخش سوری بلندی‌های جولان بوده است. منطقه وسیعی از بلندی‌های جولان که متعلق به سوریه است، از سال 1967 و پس از پایان جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی به اشغال ارتش این رژیم درآمده است.

2ـ عقب‌نشینی ترکیه در اجلاس تهران
با وجود شیطنت برخی رسانه‌های خارجی، یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد: هیچ تغییری در بیانیه پایانی سران ایران، ترکیه و روسیه در زمینه بحران سوریه صورت نگرفته و همان بیانیه اولیه منتشر شد. وی افزود: با توجه به مخالفت روسیه و ایران با تغییر بیانیه پایانی که کارشناسان و وزرای خارجه سه کشور تهیه کرده بودند، ترکیه نیز در هماهنگی و همگرایی با این اقدام، از تغییر کلمه مورد نظر خود (آتش‌بس) صرف نظر کرد. این منبع آگاه تصریح کرد: آقای اردوغان خواهان اضافه شدن آتش‌بس در ادلب به بیانیه شد؛ اما با مخالفت روسیه، آنچه در نشست به صورت شفاهی توافق شد نه آتش‌بس، بلکه دعوت از گروه‌های تروریستی برای بر زمین نهادن سلاح‌های خود بود. سرانجام پس از پایان جلسه، تیم ترکیه‌ای که فایده‌ای در این تغییر جدید نمی‌دیدند، از پیشنهاد خود برای اصلاح بیانیه صرف‌نظر کردند.

3ـ دو ماهه می‌توان مشکل بازار ارز را حل کرد
اسدالله عسگراولادی گفت: می‌توان مشکل بازار ارز را دو ماهه حل کرد. در این راستا باید کمیسیونی متشکل از اقتصاددانان کشور تشکیل شده و در آن برای بازار ارز چاره‌ای اندیشیده شود. در دوران ریاست ولی‌الله سیف بر بانک مرکزی، به ایشان گفتم اگر من رئیس کل بانک مرکزی بودم، مشکل بازار را حل می‌کردم. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: بین اقتصاددان با اقتصادخوانده تفاوت وجود دارد. اقتصاددان است که می‌داند مشکل اقتصاد کشور کجاست و چگونه می‌شود حل کرد. بر اساس این، دولت باید با اقتصاددانان و بزرگان اقتصاد کشور هم‌فکری کند تا بتوان برای بازار ارز راه چاره و تدبیر پیدا کرد. من معتقدم تحریم آبان ‌ماه در صورت تدبیر درست، هیچ اثری روی اقتصاد کشور ندارد.

4ـ امکان رسیدن به ۱۹۰ هزار سو سوخت هسته‌ای وجود دارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فردو گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره برجام گزارش متفاوتی خواهد بود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه افزود: ما در این گزارش امکان رسیدن به 190 هزار سو‌ سوخت هسته‌ای طبق بیانات رهبر معظم انقلاب را از نظر فنی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این امکان به صورت فنی و از نظر زمان‌بندی در کشور وجود دارد. وی ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما مهم است، موضوع برگشت‌پذیری است، ما بررسی کردیم که اگر برجام به هم بخورد، عزیزان ما چقدر از نظر فنی امکان برگشت دارند که نتیجه امیدوارکننده گرفتیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات