صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۸۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 18 شهریور

حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به کسانی که از خارج عراق در این کشور فتنه ایجاد می‌کنند، هشدار می‌دهیم کنسولگری و مراکز اطلاعاتی و جاسوسی آنها را در عراق هدف قرار می‌دهیم.» همچنین نایب‌رئیس حشد الشعبی اعلام کرد: «این گروه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور در ناآرامی‌های اخیر بصره دست داشته‌اند.» وی تأکید کرد: «کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند بین نیرو‌های نظامی، ارتش، حشد، پلیس و مبارزه با تروریسم اختلاف ایجاد کنند، دچار توهم هستند. دولت‌ها و مقامات می‌آیند و می‌روند، اما نیرو‌های نظامی می‌مانند و چون ید واحده وظیفه خود را برای دفاع از امنیت و کشور انجام می‌دهند.»
پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده است. این در حالی است که برآورد می‌شود مجموع تقاضاها حدود ۴ میلیارد دلار باشد و این نشان می‌دهد، منابع ارزی در بازار ثانویه نسبت به بازار اولیه بالاست. در حال حاضر، نرخ‌های بالای ارز با شاخص‌های اقتصادی تطابقی ندارد و مطمئن هستم ظرف هفته آینده شرایط سیاست‌های ارزی ارتقا می‌یابد.
علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازوکار جدید برای اعمال نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ایجاد می‌شود. این سازمان یک تشکیلات مستقل جدیدی ذیل بانک مرکزی و در داخل آن خواهد بود؛ اما با شرایط حقوقی و کارکردی کاملاً مستقل که از آن طریق بتواند به طور مستقل با قدرت و اعتبارات نظارت لازم را بر فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری اعمال کند.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک سخنرانی درباره انتخابات کنگره گفت: خطرات در این انتخابات بیش از هر زمان دیگری است. من اینجا هستم که یک پیام ساده به شما بدهم: شما باید رأی بدهید؛ زیرا دموکراسی ما وابسته به آن است. تنها یک نگاه کوچک به تیتر اخبار باید به شما اعلام کند که این لحظه به معنای واقعی متفاوت است. خطرات بسیار بالا هستند.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: قانون اساسی ما ظرفیت‌هایی دارد که استفاده نشده است. معتقدم به جای اصلاح قانون اساسی، به فکر استفاده از همه ظرفیت‌های آن باشیم. وی اظهار داشت: آیا قوای سه‌گانه و سایر نهادها، تمام اختیارات و صلاحیت‌های مصرح در قانون اساسی را به کار گرفته‌اند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات