صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۹۷

از روایت صالحی تا تجلیل ماموستا محمدی

1ـ روایت صالحی از نظر ویژه رهبری به مسائل هسته‌ای
علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» گفت: یک بار که خدمت‌ حضرت آقا رسیدیم، فرمودند آقای صالحی «سو» را برای من تعریف کنید. بنده هم توضیح دادم که «سو» چه واحدی است و چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کند که ایشان در سخنرانی‌شان به این واژه اشاره کردند و فرمودند برای رسیدن به 190 هزار «سو» آماده شوید. به خاطر دارم وقتی از جلسه آن سخنرانی بیرون آمدم از دفتر ایشان به ما زنگ زدند و گفتند حضرت آقا یک کلمه‌ای در سخنرانی به کار بردند و ما معنای آن را نمی‌دانیم چیست؛ گفتند سو به ترکی یعنی «آب» ولی به این بحث ارتباطی پیدا نمی‌کند. در پاسخ گفتم: «نه این واژه، واحد جداسازی در صنعت غنی‌سازی هسته‌ای است.» این توضیح را دادم چون می‌خواستند صحبت‌های آقا را تنظیم کنند و به مطبوعات بدهند. رهبری اولاً به بحث صنعت هسته‌ای علاقه ویژه‌ای دارند و می‌گویند این صنعت اقتدارآفرین است و ثانیاً معتقدند پیشرفت آن نیاز جامعه ماست؛ از این رو ایشان به این صنعت نظر دارند و روی آن توقف و تدبر می‌کنند.

2ـ رئیس‌جمهور مشغول بررسی گزینه‌های دو وزارتخانه است
یک منبع آگاه در دولت درباره توئیت مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مبنی بر اینکه «قرار است آقای فریدون وردی‌نژاد سخنگوی دولت شود»، اظهار داشت: سخنگویی وردی‌نژاد صحت ندارد و وی جزء گزینه‌ها نبوده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شده‌اند، گفت: در مورد وزرای اقتصاد و کار نیز رئیس‌جمهور مشغول بررسی گزینه‌ها هستند و جلسه با افراد مطرح در این زمینه برگزار می‌شود. این منبع آگاه در دولت تأکید کرد: رئیس‌جمهور در مهلت مقرر قانونی وزرای جدید را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد. گزینه‌هایی برای وزارت کار و اقتصاد مشخص شده‌اند؛ اما هنوز هیچ فردی از میان آنها به صورت قطعی برای تصدی کرسی وزارت انتخاب نشده است.

3ـ دوستان از اسب مغرور تشریفات پیاده شوند!
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصمیم‌گیری باید بر واقعیات مبتنی باشد. موضوع تحریم را اگر به مثابه یک واقعیت نبینیم، برخورد واقع‌گرایانه‌ای با آن صورت نمی‌گیرد. بسیاری از تصمیم‌گیرندگان با واقعیت‌های جامعه ارتباط ندارند و بیشتر در یک فضای دگم ذهنی تصمیم‌گیری می‌کنند. وی افزود: برخی مسئولان که باید در قبال سؤالات مطرح شده، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی حضور داشته باشند، می‌بینیم که کماکان غرور تشریفاتی را دارند و توجهی به خواسته‌های این کمیسیون برای پاسخگویی به پرسش‌های مربوط به امنیت ملی و سیاست خارجی ندارند و این یک ضعف است که امیدواریم دوستان از اسب مغرور تشریفات پیاده شده و در حوزه خود پاسخگو باشند.

4ـ تجلیل ماموستا محمدی از ‌سپاه کردستان
امام جمعه دهگلان گفت: قهرمانان سپاه کردستان با غیرت و شجاعت تیم تروریستی ضدانقلاب را منهدم کردند و انتقام خون شهدای حادثه تروریستی روستای دری مریوان را گرفتند. ماموستا یدالله محمدی با اشاره به انهدام تیم تروریستی ضد انقلاب به دست نیروهای سپاه کردستان اظهار داشت: همه ما علما و مردم استان کردستان از قهرمانان سپاه کردستان به دلیل این اقدام بموقع قدردانی می‌کنیم. وی گفت: تروریست‌ها می‌خواهند با ورود به مرزهای کردستان ناامنی ایجاد کنند؛ اما مردم می‌دانند آنها دوستدار و حامی‌شان نیستند؛ بلکه دشمنان قسم‌خورده نظام هستند. وی اظهار داشت: دشمنان نمی‌توانند با تحریم‌های اقتصادی ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند؛ زیرا خود مردم حامی انقلاب و مانع تحقق اهداف و دسیسه‌های تروریست‌های خودفروش هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات