صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۴۰

از ضعف عارف تا نقض تعهد

1ـ انتقاد از ضعف «عارف» در مدیریت اصلاح‌طلبان
مرجان کاووسی، عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ضمن انتقاد از شورای سیاست‌گذاری‌ اصلاح‌طلبان، با بیان اینکه امیدوارم جایگزین‌های مناسب برای آقایان عارف،‌ موسوی‌لاری و مرعشی در شورای سیاست‌گذاری پیدا شود، گفت: متأسفانه، آسیب جدی از سوی این افراد و افراد ذی‌نفوذ دیگر به شورای عالی وارد شد. به نظرم هرچه رویکرد تشکیلاتی‌تر و حزبی‌تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می‌شود. ضعف آقای عارف در مدیریت این مجموعه اصلاح‌طلب بر کسی پوشیده نیست. گفتنی است، شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم برای بستن فهرست نهایی اصلاح‌طلبان در تهران و شهرستان‌ها با ریاست محمدرضا عارف تشکیل شد. برخی احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمله «مجمع نیروهای خط امام» به‌ دبیر کلی هادی خامنه‌ای، «اراده ملت» به ‌دبیر کلی احمد حکیمی‌پور، «مردم‌سالاری» به ‌دبیر کلی مصطفی کواکبیان، «اعتماد ملی» به ‌قائم‌مقامی منتجب‌نیا به دلیل کمرنگ شدن نقش احزاب در تصمیم‌گیری‌ها از همان ابتدا انتقاداتی را داشتند. هفته گذشته اولین جلسه این شورا با حضور چهره‌های جدید برگزار شد که یکی از اعضای تشکل غیر قانونی نهضت آزادی هم در آن حضور داشت.

2ـ اعلام نظر مجمع درباره FATF به معنای ردّ آن نیست
پس از آنکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی FATF را مغایر با سیاست‌های کلی نظام معرفی کرد، این مسئله که مجمع پیش از بررسی شورای نگهبان به این موضوع وارد شده و درباره آن اعلام نظر کرده، محل بحث قرار گرفت. در همین راستا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این اعلام موضع مجمع گفت: این دیدگاه کاملاً قانونی و ابلاغی است که رهبر معظم انقلاب آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده‌اند و کمکی خواهد بود به مجلس که در حین بررسی و پیش از آنکه شورای نگهبان بخواهد نظر دهد، بداند چه چیزهایی خلاف سیاست‌های ابلاغی است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به نظر می‌رسد از اعلام نظر هیئت عالی نظارت این برداشت صورت گرفته که این نظر مساوی با ردّ لایحه است، در حالی که چنین چیزی نیست.

3ـ نقض تعهد مسئولان عراق و حزب منحله دموکرات به ایران!
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولان کردستان عراق و حزب منحله دموکرات کردستان در سال 75 تعهد کتبی داده بودند که در ایران عملیات انجام ندهند؛ اما از سال گذشته به تحریک آمریکا این عهد را شکستند که این اتفاق برای ما قابل تحمل نبود و از این رو چندین بار به آنها تذکر داده بودیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اقلیم کردستان تلاش کرد از این اتفاق‌ها ممانعت کند. در حال حاضر نیز دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند مقرهایی علیه ایران ایجاد شود و اینها مجرم هستند که یا باید باقی‌مانده آنها را به ما تحویل دهند یا از کشورشان اخراج کنند.

4ـ وزرا و نمایندگان چقدر مالیات می‌دهند؟
رئیس سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات پرداختی وزرا و نمایندگان مجلس گفت: حقوق وزرا در سال جاری در سقف کمتر از 10 میلیون تومان است و مالیات دریافتی از وزرا طبق جدولی که مصوب است، اخذ می‌شود. به عبارت دیگر، حقوق تا سقف 2 میلیون و 300 هزار تومان از مالیات معاف است و دو برابر این رقم، یعنی 4 میلیون و 600 هزار تومان نیز مشمول پرداخت مالیات 10 درصدی نه از کل این مبلغ، بلکه از مابه‌التفاوت نسبت به معافیت مالیاتی می‌شود. سقف حقوق در کل در سال جاری حدود 20 میلیون تومان تعیین شده و همه طبق جدول مصوب مالیات می‌دهند و نمایندگان مجلس و مقامات کشوری نیز مشمول همین قانون هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات