صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۰۴

مدیرکل آژانس: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجراء کرده است

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نخستین روز اجلاس شورای حکام اعلام کرد: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجراء کرده است.

به گزارش بصیرت، آمانو روز دوشنبه دربیانیه خود افزود: آژانس به راستی آزمایی و عدم انحراف مواد هسته ای اظهارشده توسط ایران تحت موافقتنامه پادمان، ادامه می دهد. 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوایل شهریور ماه در گزارش خود بار دیگر تایید کرد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال 2015 پایبند بوده است.
گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دوازدهمین بار از زمان اجرای برجام و برای دومین بار پس از خروج آمریکا از این توافق، تائید می کند که اقدامات و فعالیت های هسته ای ایران کاملا منطبق با این توافق بین المللی است.
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در همین رابطه اظهار داشت: در این گزارش تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران براساس مفاد برجام ادامه داده است. آژانس همچنین قادر بوده که به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اظهار شده در تاسیسات هسته‌ای ایران بپردازد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت: این گزارش تصریح می‌کند آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ مشکلی در فرایند بازرسی‌ و دسترسی به سایت‌های مربوطه نداشته است. 
غریب آبادی تاکید کرد:این گزارش همچنین به موضوع برنامه ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای پرداخته و اذعان می کند که ایران داده‌های مربوطه را در این خصوص در اختیار آژانس قرار داده است..
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم هایی که در چارچوب توافق هسته ای برداشته شده بود، دوباره اعمال می شود. با این حال سایر طرف های برجام با عهدشکنی آمریکا مقابله کرده و تلاش دارند با پایبندی به برجام آن را حفظ کنند.
همزمان، اروپایی ها اعلام کرده اند که روی یک سیستم پرداخت مالی برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران کار می کنند. برخی منابع خبری اعلام کرده اند که اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران به درصدد ایجاد یک نظام نقل و انتقالات بانکی مستقل از آمریکا با همکاری بانک‌های مرکزی اروپایی است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات