صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۴۲

رویکرد مداخله‌جویانه عربستان، مصر، امارات و بحرین درباره نقش ایران و ترکیه در سوریه

عربستان، مصر و امارات و بحرین در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کردند که با مشارکت ترکیه و ایران در حل بحران سوریه مخالفند.

به گزارش بصیرت به نقل از شبکه روسیا الیوم، عربستان، مصر، امارات و بحرین در نشستی در حاشیه صد و پنجاهمین نشست‌های شورای اتحادیه عرب اعلام کردند که با آنچه آن را "مداخله" ایران و ترکیه در بحران سوریه خواندند و نیز پیامدهای آن علیه آینده این کشور و حاکمیت و امنیت آن مخالفند.

این کشورها که عضو کمیته چهارجانبه وزارتی عربی درباره "پیگیری بحران با ایران" هستند، مدعی شدند: چنین مداخله‌ای تلاش‌های صورت گرفته برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه براساس نشست ژنو یک را ناکام می‌گذارد.

اخیرا انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات خواهان مداخله بیشتر کشورهای عربی در بحران سوریه شده بود.

ترکیه، ایران و روسیه کشورهای ضامن آتش بس در سوریه هستند. این سه کشور در نشست اخیر خود در تهران با لزوم تفکیک مخالفان میانه رو از تروریست‌ها در ادلب توافق کردند.

از سوی دیگر، سامح شکری وزیر خارجه مصر و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست شورای اتحادیه عرب درباره‌ اوضاع سوریه به ویژه استان ادلب صحبت کردند.

شکری و الجبیر بر اهمیت حل سریع بحران سوریه از طریق مذاکرات جدی با نظارت سازمان ملل و تشکیل هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی تأکید کردند.

شکری بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای حل مشکلات مردم سوریه و پایان جنگ در این کشور تاکید کرد.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات