صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۷۵

اخبار کوتاه شنبه 24 شهریور

شبکه ای‌بی‌سی گزارش داد دولت آمریکا یک دانشجوی ایرانی دانشگاه کوئینزلند استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواهان استرداد او به آمریکا شده است. طبق این گزارش، رضا دهباشی‌کیوی، ۳۸ ساله، بدون هیچ‌گونه سابقه سفر به آمریکا از سوی مقامات آمریکایی به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته به ایران برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادارگریز متهم شده است. این در حالی است که طبق مستندات پرونده، او هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکتری است و بر روی ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست کار می‌کند.
وبگاه صهیونیستی «عروتص شوع» در یادداشتی با عنوان «آمریکا جنگ بر سر عراق را به ایران می‌بازد» با اشاره به بیانیه کاخ سفید مبنی بر باقی‌ماندن 7 هزار تا 9 هزار نفر از نظامیان آمریکا در خاک عراق، آورده است: «دو هفته پس از آنکه دولت ترامپ «برت مگ‌گورک» فرستاده ویژه در ائتلاف ضد داعش را به بغداد فرستاد تا مانع تسلط ایران بر آن شود، بیش از پیش مشخص شده آمریکا طرف بازنده در عراق است.»
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: قیمت‌های نجومی که برای خودرو اعلام می‌شود، نادرست و به اصطلاح فِیک است. برای نمونه، موجی که درباره پراید ۴۵ و ۵۰ میلیون تومانی در جامعه به راه افتاد مربوط به همین دسته از اقدامات بود؛ در حالی که در بازار واقعی خودرو به هیچ وجه شاهد چنین قیمت‌هایی نبودیم.
حسین کاظم‌پوراردبیلی، نماینده ایران در اوپک گفت: کمبود عرضه در بازار نفت به معنای آن است که آمریکا قادر به رسیدن به هدف خود، یعنی به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیست. پیش از این یکی از مشاوران قدیمی وزارت انرژی عربستان نیز گفته بود، تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران بعید است موجب توقف کامل صادرات نفت این کشور شود.
صادق زیباکلام به تازگی با انتقاد از دولت، گفته است: با شعار و حرف‌های امیدوارکننده نمی‌توان مردم را برای مدت زیادی نگه داشت. آقای روحانی فکر می‌کند در نتیجه بدگویی‌ها از دولت مردم ناامید می‌شوند؛ باید اذعان داشت مردم امیدوار هستند، اما زمانی که نتایج عملی و ملموسی از دولت نمی‌بینند، ناامید می‌شوند.
‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل و تحویل پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر، گفت:‌ بیش از ۹ ماه از این دستور می‌گذرد؛ اما هنوز اقدامی در زمینه آن صورت نگرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات