صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۶۱

از اظهارات مضحک تا شکاف ناخوشایند

1ـ اظهارات مضحک عادل الجبیر!
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: ریاض از راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران حمایت می‌کند. وی افزود: ایران به فعالیت‌های تروریستی و رفتار ستیزه‌جویانه‌اش ادامه می‌دهد. پادشاهی عربستان سعودی مراتب حمایت خود را از راهبرد جدید ایالات متحده در برخورد با ایران، از جمله مقابله جدی با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و حمایت این کشور از تروریسم، اعلام می‌کند. وی با متهم کردن ایران به آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان تروریست، افزود: «عربستان سعودی معتقد است برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه، به مهار ایران و سیاست‌های مخرب این کشور نیاز است.» وزیر خارجه عربستان که کشورش چهار سال است بی‌وقفه مناطق گوناگون یمن را بمباران می‌کند و در این مدت به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست» بیش از ۵۰ هزار نفر را کشته، در اظهارات مضحکی گفت: سیاست خارجی عربستان سعودی بر اصل حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات مبتنی است!

2ـ پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری تا سه ماه آینده
رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک استاندارد چارترد گفت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است موجب ایجاد یک «شکاف ناخوشایند» در بازار در پایان سال ۲۰۱۸ شود و قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند. به گزارش پایگاه خبری اس پی گلوبال، پل هورنسل افزود: برقراری مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر احتمالاً موجب کاهش تولید حدود 1/4 میلیون بشکه‌ای نفت ایران در روز تا پایان سال خواهد شد. این تحلیلگر نفتی افزود: «این شکاف ناخوشایند برای سه ماهه پایانی سال و به ویژه ماه دسامبر پیش‌بینی می‌شود و بخشی از آن نیز در سه ماهه نخست سال آینده خود را نشان خواهد داد.» هورنسل گفت: «شرایطی در سه ماهه پایانی امسال رخ می‌دهد که ممکن است بازار را به شدت بترساند و قیمت‌ها به صورت موقت به ارقام بسیار بالا، نظیر بالای 90 دلار برسد. قیمت 100 دلار هم خیلی دور از ذهن نیست.»

3ـ گرا دادن برای مذاکره از خبرگزاری الجزیره!
حسین موسویان، دیپلمات سابق، از متهمان دستگیر شده در پرونده مذاکرات هسته‌ای سال ۸۴ و فردی که گفته می‌شود عقل منفصل دولت در ماجرای برجام بوده، به تازگی طی یادداشتی در خبرگزاری الجزیره نوشت: «با توجه به شرایط نامساعد در فضای سیاسی فعلی داخل آمریکا، ممکن است ایران صبر کند تا ترامپ قدرت را از دست داده و با جانشین بعدی در صورتی که شریک خوبی برای مذاکره باشد، گفت‌وگو کند.» او همچنین افزود: «به عبارت دیگر، ایران تا به حال صبر کرده و می‌تواند دو سال دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ صبر کند. در این فاصله، اگر دولت ترامپ تصمیم به تغییری بنیادین در خط‌ومشی سیاست خارجی خود در قبال ایران گرفت، ایران ممکن است برای مذاکره مجدد اعلام آمادگی کند.»

4ـ هلاکت نفر دوم گروهک تروریستی جیش‌العدل
در پی عملیات در منطقه مرزی سراوان چهار نفر از تروریست‌های پلید به هلاکت رسیدند و دو نفر از آنان زخمی شدند. سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: با شناسایی اجساد تروریست‌ها مشخص شد یکی از تروریست‌های معدوم «ملاهاشم نکری» نفر دوم گروهک تروریستی جیش‌الظلم(عدل) است که طی سال‌های اخیر فرماندهی بسیاری از عملیات‌های تروریستی و خرابکارانه این گروهک در حمله به پاسگاه‌ها و مقرهای مرزی منطقه، از جمله کمین علیه مرزبانان ناجا در سال 92 و شهادت 14 نفر از رزمندگان هنگ مرزی سراوان و نیز حمله به نیروهای مرزبانی ناجا در تهلاب میرجاوه را که به شهادت 9 نفر و اسارت سرباز براتی در سال 96 منجر شد، عهده‌دار بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات