صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۶۲

اخبار کوتاه شنبه 7 مهر

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای جز گفت‌وگوی صریح با ایران وجود ندارد، از کشورهای عربی خواست با ایران به صراحت وارد گفت‌وگو شوند. الجعفری در بخش دیگری از سخنان خود به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و ادعاهای او مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در خاک عراق را محکوم کرد. وزیر خارجه عراق تأکید کرد، کشورش از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و قدس را پایتخت این کشور می‌‌داند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها در چند ماه گذشته تلاش وسیعی را انجام دادند و دست کم تاکنون هفت بانک مرکزی توافق کرده‌اند راهکار ویژه مالی برای ارتباط با ایران ایجاد کنند و در آینده نیز این راهکار را به مؤسسه‌ای تبدیل کنند. در این سیستم کار فقط با یورو انجام می‌شود و هیچ حضوری در بازارهای دلاری و آمریکا ندارد، به نظرم راهکار خوبی برای از بین بردن یکی از سازوکارهای تحمیلی آمریکا در حوزه بانکی است.
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن عنوان کرد: «متأسفانه، سرویس‌های اطلاعاتی در غرب به ویژه از طرق غیر مستقیم برخی اتباع دوتابعیتی ایران را برای انتقال داده‌ها و اطلاعات خاصی تحت فشار قرار می‌دهند.» وی با بیان اینکه اتباع ایران به کشور خود عشق می‌ورزند، یادآور شد: «ممکن است برخی اوقات به تصور اینکه چنین داده‌هایی محرمانه نیستند، به این امر اقدام کنند.»
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از تیزبینی و درایت مرزبانان این فرماندهی و جلوگیری از یک عملیات انتحاری خبر داد. سردار ماشاءالله جان‌نثار در این باره اظهار داشت: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی توانستند از انتقال محموله‌ای از سلاح و مهمات که با هدف شوم انجام عملیات انتحاری علیه مردم و دسته‌های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر قصد ورود به کشور را داشتند، جلوگیری کنند.
مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دهم گفت: اگر وقتی نرخ رشد به جای ۸ درصد، ۲ درصد است، مسئولان هم یک چهارم حقوق و مزایای سالیانه خود را بگیرند، آن موقع به جز سر تکان دادن، فکرشان را به جنب و جوش وا می‌دارند!
علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه وضعیت بازار خوب نیست، اظهار داشت: گروه‌های ضد انقلاب با سوء‌استفاده از مشکلات موجود اقتصاد در تلاشند کسبه گوناگون از جمله طلافروشان و موبایل‌فروشان را به اعتصاب و اعتراض وادار کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات