صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۰۰

از سخنگوی اتحادیه اروپا! تا سخنگوی دولت اعتدال

1ـ مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نخستین مرحله انتقام این حمله تروریستی اجرا شد، گفت: عملیات گسترده موشک و پهپاد نیروهای مسلح ارزش والایی داشت؛ از این رو که این پهپادها برای اولین بار با عبور از فضای چند کشور خودشان را با دقت تمام به هدف رساندند و ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند‌. موشک‌ها با طی مسافت بیش از 550 کیلومتر خود را به نقطه استقرار دشمن رساندند. مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد. سرلشکر باقری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد، امنیت ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب می‌شود. نیروهای مسلح از این پس با رعایت همه ملاحظات امنیتی مراسمات خود را به صورت مردمی برگزار خواهد کرد. با تمهیدات اندیشیده شده این‌گونه حوادث تکرار نخواهد شد. دشمنان بدانند نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند.

2ـ سخنگوی اتحادیه اروپا یا فعال سیاسی!
علی بیگدلی در سخنانی تأمل‌برانگیز که بیشتر به نظر می‌رسد در قامت سخنگوی اتحادیه اروپا بیان شده تا یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفته است: «از زمان خروج ترامپ از برجام اتحادیه اروپا اقدامی برای حفظ برجام نکرده است و اساساً جرئت اقدام علیه ایالات متحده را هم ندارد. بنابراین اگر قرار باشد ایران هم کاری انجام دهد که اروپا هم همراهی نکند، ثمری برای کشور به‌ همراه نخواهد داشت. به نظر باید به پس از برجام فکر کرد؛ یعنی اگر روزی اروپا از برجام خارج شد، ایران باید چه اقدامی انجام دهد تا از وضعیت کنونی رهایی یابد. تصور می‌شود تنها راه این باشد که ایران در رفتارهای منطقه‌ای و بین‌المللی خود یک بازنگری جدی داشته باشد. ایران همچنان در نقطه اول و صفر! نشسته است و دائم از اتحادیه اروپا انتظار داریم.» حال باید از این فعال اصلاح‌طلب پرسید برجام در این میان چه معنایی دارد؟

3ـ شورای رقابت با قیمت‌گذاری خودرو خداحافظی کرد؟
محسن بهرامی‌ ارض‌اقدس، عضو شورای رقابت گفت: از این پس شورای رقابت فقط چارچوب قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص کرده و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند؛ اما میزان افزایش و قیمت‌ نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت تعیین و به‌ خودروسازان ابلاغ خواهد شد. وی افزود: تاکنون شورای رقابت بر مبنای اینکه چه خودروهایی قیمت‌های مسلط، وضعیت تهاجمی و بازار انحصاری دارند، برخی محصولات زیر ۴۵ میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را که در بازار رقیب ندارند، مشمول قیمت‌گذاری کرده بود. سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از ۸۵ درصد بود و کاملاً وضعیت مسلطی در بازار داشتند؛ اما افزایش قیمت، بسیاری از خودروها را از فهرست قیمت‌گذاری شورا حذف کرد.

4ـ جهانگیری سخنگویی دولت را نپذیرفت
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گویی درباره تغییرات احتمالی در دولت و اینکه سرنوشت سخنگوی دولت چه شد، گفت: هنوز تصمیم‌گیری نشده است، یک مدت آقای روحانی نظر داشتند که آقای جهانگیری سخنگو شود که او نپذیرفت. وی در پاسخ به این پرسش که به نظرتان اگر قرار باشد اکنون تیم اقتصادی دولت تغییر کند، این تغییرات باید به چه صورت باشد، گفته است: رئیس کل بانک مرکزی که اکنون تغییر کرده است، وزیر اقتصاد که نداریم و مجلس وی را استیضاح کرده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه هم تغییرناپذیر است و تا آخر در داخل دولت می‌ماند. آقای روحانی باید وزیر اقتصادی انتخاب کند. که بین نوبخت و همتی بتواند با یکی از آنها هماهنگ باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات