صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۳۸

اخبار کوتاه شنبه 14 مهر

جوزف ووتل، فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا از روسیه به دلیل استقرار سامانه دفاعی در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد، این سامانه از فعالیت‌های ایران در سوریه محافظت می‌کند. این ژنرال ارشد آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال درگیری نظامی میان آمریکا و ایران اشاره کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم ما به دنبال جنگ با ایران باشیم. این چیزی نیست که بر آن متمرکز هستیم.»
دو دیپلمات بلندپایه در اتحادیه اروپا که نام‌شان اعلام نشده، از احتمال اجرای برگزیت با توافق انگلیس و اتحادیه اروپا خبر داده‌اند. به گفته این منابع، با وجود بن‌بست پیشین میان بروکسل و لندن درباره اجرای برگزیت، به تازگی اتحادیه اروپا پیشنهادهای اصلاح شده انگلیس در زمینه وضعیت مرز ایرلند شمالی را که از مهم‌ترین مسائل مورد اختلاف میان دو طرف بر سر اجرای برگزیت بود، پذیرفته است.
دیوید ایگناتیوس، ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک منبع مدعی شد، ترامپ اکنون بیش از یک سال است که به صورت محافظه‌کارانه برای مذاکره با ایران علامت می‌دهد و از رئیس‌جمهور فرانسه خواسته است مقدمات انجام این دیدار را فراهم کند. او در حاشیه نشست سازمان ملل به رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: «من آماده‌ام با آنها مذاکره کنم؛ ولی هنوز خیلی زود است. لازم است آنها زجر بکشند.»
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن گفت، اشغالگران آمریکایی، سعودی و اماراتی در حال تاراج ثروت‌های یمن هستند. وی تأکید کرد، ما هرگز قبول نخواهیم کرد طاغوت بر ما حکومت کند یا آنکه سعودی‌ها یا اماراتی‌ها ما را بنده خود کنند. وی تأکید کرد: ما خواستار صلحی با کرامت بوده و در حالی که دشمن با همه توان و امکاناتش در حال جنگ است، هرگز تسلیم شدن را قبول نخواهیم کرد.
کمپانی رسانه‌ای عربستان سعودی به نام «ام‌بی‌سی گروپ»، ابتدای هفته آینده شبکه تلویزیونی فارسی‌‌زبان خود را افتتاح می‌کند. هدف رسانه‌ای و تبلیغاتی این شبکه، جمعیت عظیم جوانان ایران عنوان شده است. پیش از این شبکه خبری «ایران اینترنشنال» با بودجه عربستان سعودی راه‌اندازی شده بود.
جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در جلسه شورای اداری کردستان با اشاره به نوسانات قیمت ارز گفت: از بحران تغییرات قیمت ارز در حال عبور هستیم، برآوردهای ما نشان می‌دهد، قیمت ارز باید در زیر هفت هزار تومان قرار گیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات