صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۶۴

اخبار کوتاه دوشنبه 16 مهر

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با حضور 26 سفیر کشورهای اروپایی در تهران برگزار شد، سفیر اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و همچنین برخی از سفرای کشورهای اروپایی درخواست بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران را مطرح کردند. وی با بیان اینکه این درخواست مسبوق به سابقه است، افزود: البته در این راه ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود.
سازمان «عفو بین‌الملل» در واکنش به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار و فعال معارض سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه اعلام کرد: چنانچه کشته شدن خاشقچی صحت داشته باشد، جنایت اعدام در خارج از چارچوب قانونی محسوب خواهد شد. این سازمان از جامعه جهانی خواست از سکوت خود در برابر نقض آزادی بیان از سوی عربستان و سرکوب آن دست بردارد.
امیرعبداللهیان، مدیر کل امور بین‌الملل مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی آمادگی و جرئت ایجاد جنگ جدید در منطقه را ندارد، گفت: ترامپ تاجری متکبر است که در خفا به کشورهای منطقه نوید سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌دهد و در تبلیغات و جنگ روانی ایران را به جنگ تهدید می‌‌کند؛ ولی در عمل برای مذاکره، اصرار و التماس می‌کند.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، ‌سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسشی درباره چرایی برخورد نکردن با افرادی مانند احمدی‌نژاد، اظهار داشت: قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الآن مدارا می‌کند؛ ولی مطمئن باشید با هر کسی که مرتکب جرمی شود، برخورد قاطع می‌شود. شاید دیر و زود داشته باشد؛ ولی سوخت و سوز ندارد!
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه ‌فروشندگان خودرو گفت: حاشیه قیمت در بازار برای خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان به ۱۸ تا ۲۶ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان به ۳۷ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است. این کاهش قیمت در حالی است که هنوز هم شرکت‌های تولیدکننده داخلی عرضه خودرو را به بازار افزایش نداده‌اند.
بررسی آمار جدید تجارت خارجی گمرک در نیمه نخست امسال، نشان‌دهنده صادرات غیرنفتی به میزان 23 میلیارد و 123 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال 12/99 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمارهای گمرک، در این مدت واردات با 11/93 درصد کاهش به 22 میلیارد و 182 میلیون دلار رسیده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات