صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۰۵

از ناامیدی تا تغییر موضع

1ـ می‌دانند بدون آمریکا کارشان تمام است!
رسانه عرب‌زبان «البناء» نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که خود در سازمان ملل مورد تمسخر سران و رهبران بیشتر دولت‌های جهان قرار گرفت، جز حاکمان سعودی کسی را برای تمسخر و اهانت نمی‌یابد؛ اما چه چیزی سبب شده است ترامپ به این شکل به توهین‌های خود ادامه دهد؛ 1ـ دست یافتن به اموال هنگفت سعودی‌ها برای احیای اقتصاد آمریکا که پس از بحران سال ۲۰۰۸ و هزینه‌های سنگینی که برای جنگ عراق کرد، از مشکلات زیادی رنج می‌برد. 2ـ افزایش محبوبیت خود برای مقابله با دشمنانش در داخل ایالات متحده که تلاش می‌کنند مدت ریاست وی کوتاه شود و استفاده از این محبوبیت در خدمت حزب جمهوریخواه، در جریان انتخابات کنگره. خوار و ذلیل کردن سران ریاض می‌تواند اموال بیشتری را به سمت آمریکایی‌ سرازیر کرده و با  تأیید مردمی زیادی مواجه شود که انتظار می‌رود این مسئله در صندوق‌های رأی‌گیری نیز نمایان شود. به نظر می‌رسد جرئت نکردن حاکمان سعودی برای پاسخ دادن به توهین‌های ترامپ، از این مسئله سرچشمه می‌گیرد که می‌دانند ترامپ راست می‌گوید و وجودشان در حکومت، در گرو رضایت حاکم کاخ سفید است.

2ـ ناامیدی مردم تهران از لیست امید
حدود 14 ماه از فعالیت پنجمین دوره از شورای شهر تهران می‌گذرد، دوره‌ای که به ‌اذعان بسیاری از کارشناسان شهری یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های شورای شهر تهران و همچنین شهرداری تهران بوده است؛ چرا که در این مدت اقدام قابل توجهی در حوزه شهری صورت نگرفته و پروژه‌های عمرانی در توقفگاه قرار دارند. نگاه‌های سیاسی اعضای شورای شهر تهران در این دوره به انتصابات در شهرداری تهران از مسائلی است که سبب شده افراد غیر متخصص بر سر کار بیایند و در نتیجه مدیریت شهری در این دوره افرادی را که سابقه حضور در بخش‌های گوناگون را داشتند، بایکوت و از کار برکنار کند. حضور 21 نفر از لیست امید در شورای شهر تهران و رأی بالای شهروندان پایتخت به آنها نوید روزهای خوب را در تهران می‌داد؛ اما این انتظار در ماه‌های گذشته برآورده نشده و شهروندان تهرانی از لیست امید ناامید شده‌اند.

3ـ ما در شرایط کنونی شریک هستیم
محمد عطریانفر، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی گفته است: «ما نمی‌توانیم اصلاح‌طلبان را در وضعیت فعلی کشور معاف بداریم. به قول آقای روحانی ما اصلاح‌طلبان نه تنها حامی دولت و شخص آقای روحانی بوده‌ایم؛ بلکه شریک ایشان هم بوده‌ایم. اگرچه در مقام مشارکت سهم خوبی از همراهی از ناحیه دولت برای اصلاح‌طلبان حساب نشد؛ اما اگر جامعه نسبت به دولت نقد داشته باشد، بخشی از این نقد را اصلاح‌طلبان عهده‌دار خواهند بود و پاسخگو هم هستند.» صحبت‌های عطریانفر در حالی بیان شده‌ است که تا پیش از دیدار اخیر رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در حال جدا کردن حساب خود از رئیس‌جمهور و «عبور از روحانی» بودند.

4ـ چند روز دیگر اسامی وزرای جدید اعلام می‌شود
محمود واعظی، رئیس دفتر رﺋیس‌جمهور درباه معرفی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد به مجلس برای اخذ رأی اعتماد، گفت: روز یک‌شنبه 29 مهر ماه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود وزرا به پارلمان معرفی می‌شوند. وی در پاسخ به پرسشی درباره انصراف «دژپسند» از تصدی وزارت اقتصاد و استعفای «آخوندی» از وزارت راه گفت: کمی صبر کنید، چند روز دیگر اسامی وزرای جدید اعلام می‌شود. واعظی درباره اینکه احتمالاً دولت چهار گزینه برای وزارت صمت، راه، کار و اقتصاد به مجلس معرفی می‌کند، گفت: بنده در مصاحبه‌هایی که داشتم، هرگز نگفتم چهار گزینه به مجلس معرفی می‌کنیم، بلکه گفتم چند گزینه را معرفی می‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات