صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۳۵

اخبار کوتاه شنبه 5 آبان

لطیفیان، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی با بیان اینکه ایران جایگاه دوم تولید و پنجم صادرات خرما در جهان را دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تولید خرما در سال ۹۷ به یک میلیون و ۲۳۶ هزار تن برسد. گفتنی است، با توجه به مصرف سرانه پنج تا هفت کیلوگرم خرما برای هر نفر در کشور، نزدیک به ۵۶۰ هزار تن از این میزان تولید در داخل مصرف می‌شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فرهنگ‌سازی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌‌شود تولید خرمای ایران در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن برسد.
عزیز سارانی، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: فقط ۲۰ درصد از مردم شهرستان چابهار به آب شرب دسترسی دارند، آن هم شهرستان و استانی که دقیقاً کنار دریای عمان است. وی افزود: تصفیه‌کن‌های بزرگ آب برای شیرین‌سازی هزینه‌های زیادی را در بر دارد که دولت زیر بار این هزینه نمی‌رود و نمایندگان شورای عالی استان‌ها حدود یک سال و نیم است که پیگیر این موضوع هستند.
ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روس‌نفت روسیه که از سال ۲۰۱۴ در فهرست سیاه اشخاص تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است، در سخنرانی که در نشست اقتصادی اوراسیا در ورونای ایتالیا داشت، از تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها انتقاد کرد و گفت: چنین تحریم‌هایی به ابزار متداول در دستان یک کشور تبدیل شده است.
مقامات ارشد دفاعی آمریکا اعلام کردند، دو قایق تندروی ایران در آب‌های خلیج‌فارس تا فاصله ۳۰۰ یاردی کشتی آمریکایی «یو‌اس‌اس اسکس» که حامل یک فرمانده ارشد چهار ستاره این کشور بود، پیش رفتند. بر اساس این گزارش، ژنرال «جوزف ووتل» در حال نظارت بر عملیات پرواز بود که این حادثه رخ داد.
سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری شش تروریست داعشی در مسکو، پایتخت این کشور پیش از هر گونه اقدام تروریستی خبر داد و اعلام کرد: تروریست‌های داعشی دستگیر شده از اتباع کشورهای آسیای مرکزی هستند و از سوی سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش در سوریه هدایت می‌شدند.
محمدرضا نظری، مدیرکل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد، در حال حاضر 110 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه هستند؛ در حالی که جمعیت کشور حدود 80 میلیون نفر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات