صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۵۸

اخبار کوتاه دوشنبه 7 آبان

شبکه تلویزیونی «ان‌دی‌ تی‌وی» گزارش داده است ترامپ دعوت رسمی هند برای شرکت در مراسم روز جمهوری‌ـ 26 ژانویه 2019 میلادی‌ـ را رد کرده است. این شبکه در ادامه گزارش آورده است موضوعات گوناگونی از جمله مخالفت هند با قطع واردات نفت خام از ایران و تصمیم هند برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس400 از روسیه اختلافات عمیقی را بین دو کشور ایجاد کرده است. مقامات دولت آمریکا تهدید کرده‌اند، هند در صورت پافشاری بر تصمیم خود برای خریداری سامانه‌های دفاع موشکی اس400 از روسیه با تحریم‌های ثانویه مجازات خواهد شد.
با وجود واکنش‌ها و مخالفت‌های جهانی، روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد، وزارت ساخت‌وساز و مسکن اسرائیل[رژیم صهیونیستی] 20 هزار واحد مسکونی در جنوب شرق قدس و در شهرک «معالیه ادومیم» می‌سازد. یواف گالانت، وزیر ساخت‌وساز و مسکن صهیونیست اعلام کرد: باید کنترل خود در منطقه قدس را تعمیق بخشیم؛ چرا که این منطقه اهمیت تاریخی، راهبردی و قومیتی زیادی برای ما دارد. حجم کل تسهیلات برای این طرح بزرگ صهیونیستی دو میلیارد و 800 میلیون شیکل ( 756 میلیون دلار) برآورد شده است.
نشریه «فایننشال‌تایمز» از بی‌میلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره میزبانی از سازوکار مالی ویژه ارتباط با ایران خبر داده و نوشته است، این مسئله به مانع تازه‌ای برای ایجاد این سازوکار بدل شده است. اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. گفتنی است، قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا در روز ۱۳ آبان اجرایی شود.
جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار روزنامه «واشنگتن‌پست» آمریکا (از مجموعه رسانه‌های مورد غضب ترامپ‌) که مدتی را در ایران به اتهام جاسوسی در زندان بود، با نگارش مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست، از استاندارد دوگانه دولت ترامپ در نحوه مواجهه با ایران و عربستان سعودی انتقاد کرده و خواستار تأخیر در اعمال تحریم‌های 4 نوامبر علیه ایران و منوط کردن اجرای این تحریم‌ها به حسابرسی دقیق از حاکمان سعودی بابت پرونده قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی شده است.
احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست «دام فقر، در جست‌وجوی راه رهایی» با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بین ۱۴ تا ۱۸ درصد مردم زیر خط فقر بودند، گفت: این میزان امروز به ۱۸ تا ۳۵ درصد رسیده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات