صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۵۶

از ادعای مضحک تا تکاپوی تغییر

1ـ ادعاهای مضحک یک چهره اصلاح‌طلب
عبدالله ناصری از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب گفته است: «گمان آقای روحانی ظاهراً این بود که با امضای برجام بخش اعظمی از مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور حل خواهد شد... در همان زمان مذاکرات بسیاری از کنشگران و نخبگان سیاسی، طرفداران گفتمان اصلاح‌طلبی و گفتمان رأی انتخابی آقای روحانی به ایشان و تیم آقای روحانی گوشزد کردند که همه چیز را در سبد برجام نگذارید... امروز آقای روحانی پایگاه بسیار ضعیفی نسبت به اردیبهشت ۹۶ دارد.» گفتنی است، ناصری در حالی حساب اصلاح‌طلبان را از دولت در موضوع توافق جامع هسته‌ای جدا کرده و در ادعای مضحک گفته است، روحانی و نزدیکان وی در دفتر ریاست‌جمهوری و نه تیم مذاکره‌کننده با بی‌توجهی به تذکرات اصلاح‌طلبان، اشتباه کرده و همه چیز را در سبد برجام گذاشتند که طیف اصلاح‌طلب همواره مشغول بزرگنمایی از برجام و ترغیب دولت به چشم دوختن به نقطه‌های خیالی بوده است.

2ـ بحران جدی وجود ندارد
محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش اعتماد عمومی و اینکه آیا این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل نظام باشد، گفته است: «علی‌رغم اینکه مردم به اشکال مختلف ناراضی هستند، ولی نمی‌شود گفت این نارضایتی پاشنه آشیل نظام است. البته مسئولان باید بیش از گذشته به این مسئله توجه داشته باشند و خیلی جدی دنبال حل مسائل باشند.» وی تأکید کرده است: «مردم به هر صورت نظام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند و نمی‌خواهند این نظام صدمه ببیند؛ زیرا می‌دانند صدمه خوردن نظام به منزله صدمه خوردن همه مردم است.» سلامتی می‌افزاید: «به اعتقاد من بحرانی که امروز وجود دارد به مراتب ضعیف‌تر از بحران سال‌های آغازین انقلاب و شرایط جنگ است و الآن به آن شکل بحران جدی نیست و بیشتر از آنکه بحران وجود داشته باشد، تبلیغات و جنگ روانی بحران وجود دارد و اثرگذاری روانی این بحران می‌تواند تا حدودی روی اذهان جامعه مؤثر باشد.»

3ـ خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک‌سلمان
خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه منبع آگاه در داخل خاندان سلطنتی عربستان سعودی گزارش داد، به دنبال وقایع و تحولات مربوط به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل‌سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی ملک‌سلمان هستند؛ اما تا زمانی که وی زنده است، اقدام خاصی صورت نمی‌دهند. به نوشته «رویترز» به نقل از همین منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمدبن‌عبدالعزیز 76 ساله، برادر کوچک‌تر ملک‌سلمان و عموی محمدبن‌سلمان پس از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی می‌تواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.

4ـ نفوذی‌ها چرخ اقتصاد را مختل کرده‌اند
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از مذاکرات برجام ظلم بزرگی به کشور ما کردند؛ امروز نفوذی‌های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را مختل کرده‌اند و در وزارتخانه‌ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی‌دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال‌ها و نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد راه بیفتد. وی تصریح کرد: ناکارآمدی در کشور در تفکرات آمریکایی ریشه دارد و به انقلاب ربطی ندارد. چرا نمی‌گذارند سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا شود؟ چرا برخی از نظارت می‌ترسند و اجازه نظارت نمی‌دهند؟ آنها می‌خواهند مهر ناکارآمدی را به پیشانی انقلاب بزنند. چرا برخی در یک روز با وارد کردن ذخایر بانک مرکزی به بازار پول ملی را بی‌پشتوانه کردند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات