صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۹۴

از وضعیت یمن تا لفاظی آمریکا

1ـ یمنی‌ها موشک ۴۰۰ کیلومتری با خطای ۱۰ متر در اختیار دارند
سردار قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت یمن که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: جنگی که به مردم یمن تحمیل شد، یکی از بی‌منطق‌ترین جنگ‌هایی است که تا به حال به یک ملت وارد شده است. وی ضمن تشریح وضعیت یمن پس از نزدیک به چهار سالی که از تجاوز رژیم سعودی به این کشور می‌گذرد، گفت: بچه‌های انصارالله در کوتاه‌ترین زمان به فناوری ساخت دقیق‌ترین موشک‌ها دست یافته‌اند. این موشک‌ها که 400 یا 500 کیلومتر برد دارند، امروز تنها با 10 تا 12 متر تفاوت به نقطه اصلی اصابت می‌کند و این امکانات ساخت همگی از طریق خود بچه‌های انصارالله به دست آمده است. وی تصریح کرد: انصارالله کسانی را که فکر می‌کردند در زمان کوتاهی می‌توانند یمن را اشغال کنند، بیچاره کردند و همه امکانات آنها را از بین بردند. جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه امروز انصارالله در منطقه به یک قدرت تبدیل شده است، اظهار داشت: این ادعا که ما در دریای سرخ دخالت می‌کنیم، درست نیست؛ همین بچه‌های انصارالله هستند که جنگ را اداره می‌کنند.

2ـ باید مخالفان داخلی ایران را تجهیز نظامی کنیم!
«مایکل ماکووسکی» از مقامات سابق پنتاگون و از هواداران پر و پا قرص رژیم صهیونیستی و مدیر عامل  اندیشکده صهیونیستی «جینسا» در یادداشتی در نشریه «هیل» درباره راه‌های مهار تهران به دولت آمریکا توصیه کرد، به مخالفان نظام ایران کمک‌رسانی کند. او در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است: «آمریکا باید برخلاف «مایک پمپئو» وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور که با احترام با ایران رفتار می‌کنند، اقدامی را که دولت «دونالد ریگان» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دهه 80 میلادی علیه شوروی سابق انجام داد، به کار بندد و به نیروهای مخالف نظام ایران کمک‌های نظامی و سیاسی برساند.» مایکل ماکووسکی در بخش دیگر این یادداشت نوشت: «آمریکا باید لفاظی‌ها را کنار نهاده و در شروعی تازه اقدامات مشابه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را که مهار ایران یا پذیرش سلطه منطقه‌ای این کشور بود، پیگیری نکند.»

3ـ نمی‌توانیم نقش خود را انکار کنیم!
روزنامه «شرق» در مطلبی نوشت: «روحانی در شرایط بسیار نامساعدی در سال ۹۲ دولت را تحویل گرفت؛ اما قطعاً با علم و آگاهی این کار را کرده است و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نیز با اشراف کامل به شرایط بسیار بد آن دوران، پذیرفتند وارد کارزار شوند. خوب و بد روحانی (یا لااقل بخش زیادی از آن) در محکمه تاریخ قطعاً به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود... بخشی از اصلاح‌طلبان به این فکر هستند که هر چه سریع‌تر فاصله خود را با روحانی و دولتش حفظ کنند و بحث عبور از روحانی به طور رسمی در ساختار داخلی کلید می‌خورد... آیا اصلاح‌طلبان به همین راحتی می‌توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند؟! آیا از تمام عبورهای پیشین نباید عبرت گرفت که تقدیم دودستی قدرت به رقیب است؟»

4ـ مصرف ۶۵ میلیارد نخ سیگار در سال
محمدرضا تاجدار، رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی اعلام کرد، 12/5 میلیون نفر مصرف‌کننده حرفه‌ای سیگار در کشور وجود دارد. وی گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شد که در سال جاری این رقم به ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نخ کاهش یافت. تاجدار افزود: آنچه بر اساس مشاهدات میدانی می‌توان اعلام کرد، مصرف سیگار بالاتر از ۶۵ میلیارد نخ در سال است و در این زمینه می‌توان به بزرگ‌تر شدن دایره مصرف در بین بانوان و نیز رده‌های سنی پایین‌تر براساس اعلام دستگاه‌های ذی‌صلاح استناد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات