صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۱۴

اخبار کوتاه شنبه 8 دی

شبکه «الاتجاه» وابسته به کتائب حزب‌الله عراق با انتشار گزارشی مدعی شده است در سال ۲۰۰۸ میلادی و در هنگام سفر رسمی باراک اوباما به عراق می‌توانسته وی را به راحتی به قتل برساند. در بخشی از برنامه‌های اوباما، وی حدود دو ساعت در منزل جلال طالبانی، رئیس‌جمهور وقت عراق، مهمان بوده، در این فاصله منزل طالبانی کاملاً در تیررس موشک‌های کتائب حزب‌الله قرار می‌گیرد. کتائب حزب‌الله که فرصت مناسبی را برای ترور اوباما داشته، تنها به دلیل وجود عراقی‌های بی‌گناهی که در محوطه منزل رئیس‌جمهور حضور داشتند، از این‌ کار امتناع می‌کند.
روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت: «سیاست خارجی ترامپ بر ایدئولوژی مستحکمی استوار نیست و معمولاً ملغمه‌ای است از دیدگاه‌های شخصی او و اثرپذیری از کسانی که می‌توانند صدای‌شان را به او برسانند. این روزها، ترامپ بیش از هر زمان دیگری به حرف‌های «رند پال»، نماینده جمهوریخواه مجلس سنا گوش می‌کند که بدون جار و جنجال در حال هدایت سیاست خارجی آمریکا به مسیری تازه است.»
ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به تازگی كمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تشكیل شده؛ اما این كار به همین زودی به نتیجه نمی‌رسد. محورهای گوناگون موضوع در كمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود و به نظر می‌رسد تحقيق و تفحص تا شش ماه زمان ببرد. مجلس از توان نظارتی خود استفاده می‌كند و بعد نتیجه تحقیقات را به دستگاه قضایی ارائه می‌دهیم.
محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اعلام کرد: در سال‌‌های 1393 تا 1396 حدود ۹۴۰ هزار کارت سوخت به دلیل بی‌رغبتی مردم و بلااستفاده بودن کارت‌ها، در شرکت پست برگشت خورده است که تا هفته آینده همه کارت‌ها توزیع خواهد شد. وی افزود: اکنون نیز کد پیگیری همه کارت‌های موجود در پایگاه اینترنتی مشخص شده است.
بانک HSBC انگلیس همکاری با شرکت البیت را، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نظامی سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود، متوقف کرده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌HSBC که هفتمین بانک بزرگ جهان است، دلیل قطع همکاری خود با البیت را نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرده است.
بر اساس نتایج سرشماری از مرغدار‌ی‌های پرورش مرغ گوشتی در تابستان سال ١٣٩٧، تعداد ٢٠٥٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این تعداد، ١٥٣٢٢ واحد فعال و بقیه (٥١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات