صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۱۷

از اظهارات علی خرم تا انتقادات زیباکلام

1ـ اروپایی‌ها را ناراحت نکنیم!
«علی خرم» دیپلمات پیشین و از حامیان برجام گفته است: «به نظر من این رفتار (آزمایش موشکی)، رفتار کشوری نیست که در تحریم است. برای کشوری که در تحریم است و فشارهای سیاسی بر آن وارد می‌شود، انجام چنین رفتارهایی تنها موجب نگرانی کشورهای دیگر خواهد شد و چیزی جز ضرر در پی ندارد... اروپایی‌ها و گروه 1+5 به طور رفاقتی از ایران انتظار داشتند تا جایی که می‌تواند فعلاً خودداری کند.» گفتنی است، پیش از این طیف اصلاح‌طلب مدعی بود، صنعت هسته‌ای یک صنعت تزئینی است و نباید به خاطر آن مردم را تحت فشار اقتصادی بگذاریم. این طیف در کنار دولتمردان مدعی بودند، با کنار گذاشتن صنعت هسته‌ای، مشکل رکود و گرانی و بیکاری و سرمایه‌گذاری خارجی و آب خوردن مردم رفع شده و فتح‌الفتوح عظیمی رخ خواهد داد! همین طیف حالا با بازی در نقشه مشترک آمریکا و اروپا تحت عنوان «برجامیزه کردن مؤلفه‌های قدرت ایران»، هم‌صدا با آنها، توان موشکی کشورمان را هزینه و مایه دردسر جا می‌زند!

2ـ اصلاح‌طلبان شانسی ندارند
«صادق زیباکلام» در مصاحبه‌ای با انتقاد از عملکرد جریان اصلاحات گفت: زمان آن فرا رسیده که یک بازسازی خیلی جدی و اساسی در میان جریان اصلاح‌طلب اتفاق بیفتد. اصلاحات اساساً تشکیلات و سازماندهی مشخص ندارد. رهبران اصلاح‌طلبان کم‌وبیش همان‌هایی هستند که ۷۶ هم بودند و نیروی جوان، افکار و عقاید جوان وارد جریان اصلاح‌طلبی نشده است. وی در ادامه گفت: «به نظر من، اصولگرایان مجلس یازدهم را خواهند برد و یکی، دو سال بعد هم در انتخابات ۱۴۰۰ قطعاً اصولگرایان پیروز خواهند شد؛ یعنی آن ۱۶، ۱۷ میلیون رأی آقای رئیسی سر جایش هست، به‌ علاوه یک چندمیلیونی هم ریزش از سوی این ۲۴ میلیون می‌رود به سبد آقای رئیسی یا هر کس دیگری که از اصولگرایان بیاید نامزد شود. ما شانسی نداریم؛ چه در انتخابات ۹۸ برای مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰. مگر این وسط یک معجزه اتفاق بیفتد.»

3ـ اتکای بیش از حد به برجام اشتباه بود
«فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «دولتمردان کشور و به ویژه رئیس‌جمهور باید بدانند که تمام مشکلات کشور را نمی‌توان با آچار برجام باز کرد؛ از این رو به یکسری آچارهای دیگر و برنامه‌های بزرگ و جامعی احتیاج است و باید برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی مردم فکر اساسی کنند. اکنون مردم از نظر معیشتی تحت فشار هستند. از این جهت نمی‌شود صرفاً با صحبت‌های رئیس جمهور مردم را دلگرم کرد. این حرف‌ها صرفاً گفتار درمانی است؛ مردم به سخنرانی احتیاجی ندارند و می‌خواهند به چشم خود ببینند که نرخ تورم کنترل شده و جوان‌هایی که تحصیلات عالیه نیز دارند، از بیکاری درآمده‌اند؛ از این رو جامعه نیازمند این است که دولت در عمل این مسائل را سامان بخشد.»

4ـ 2000 پرونده تخلفات اقتصادی معطل مانده است
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: ۲۰۰۰ پرونده تخلفات اقتصادی که ارزش آنها حدود دو هزار میلیارد تومان است، سال‌هاست معطل مانده است. سردار علی مویدی با بیان اینکه در آینده عملکرد دستگاه‌های دیگر در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اعلام خواهم کرد، گفت: اگر می‌خواهیم آثار مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در کشور ببینیم، باید هر دستگاهی مروری بر عملکردش داشته باشد و کارهای معطل مانده را به روز کند. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور درباره کوله‌بری نیز گفت: امسال کاری هدفمند و همه‌جانبه در زمینه کوله‌بری صورت گرفت و در بسته تدوین شده هم حق کوله‌بران، هم حق تجار و هم حق دولت دیده شده و با عملیاتی شدن این بسته کوله‌بران به حقوق‌شان خواهند رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات