تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۶۱

کاربرد 9 دی برای امروز

پایگاه بصیرت / دکتر یدالله جوانی
«9 دی» به عنوان یک حماسه خودجوش مردمی، در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد. سؤال این است که، آیا این حماسه ماندگار، می‌تواند ‌کاربردی برای امروز داشته باشد؟ برای رسیدن به پاسخ و اینکه چگونه حماسه 9 دی برای امروز کاربرد دارد، ‌باید به دو نکته اساسی توجه داشت: 1ـ حقیقت 9 دی؛ 2ـ شرایط امروز کشور،‌ نظام و انقلاب اسلامی. در باب حقیقت 9 دی باید گفت،‌ مردم ایران در چنین روزی در سال 1388، ‌با حضوری بموقع در صحنه،‌ مبتنی بر بصیرت انقلابی و تکلیف دینی،‌ با دفاع از ولایت و نظام جمهوری اسلامی، ‌بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین فتنه پس از انقلاب اسلامی را خنثی کرده و فتنه‌گران را به انزوا کشاندند. به درستی می‌توان گفت، ‌تنها راه منحصربه‌فرد خنثی‌سازی فتنه 88، همین حضور حماسی مبتنی بر بصیرت مردم در صحنه بود که به وقوع پیوست. دلیل این ادعا آن است که، اساساً فتنه‌گران در سال 1388، با دروغ بزرگ «تقلب در انتخابات»، ‌با انواع حیله‌گری‌ها و خدعه‌ها،‌ به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام دینی و ولایت بوده،‌ از این طریق رؤیای به صحنه آوردن مردم برای مقابله با نظام را در سر می‌پروراندند. فتنه‌گران در سال 88، بر بدبین کردن مردم نسبت به نظام و مسئولان کشور،‌ تمرکز کرده، دنبال ایجاد گسست بین مردم با ولایت برای رسیدن به مقاصد شوم خود بودند، اما مردم ایران برخلاف نقشه‌ها و حیله‌های دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی، ‌به طور خودجوش و با خلق آن حماسه بزرگ،‌ عشق، وفاداری و پیوند ناگسستنی خود با انقلاب،‌ نظام و ولایت را به نمایش گذاشتند. بنابراین بسیار واضح است که ‌وقتی دشمن برای جداسازی مردم از نظام و به مقابله کشاندن آنان با حاکمیت، طرح‌ریزی کرده و نقشه خود را براساس الگوی انقلاب‌های رنگی وارد مرحله اجرا کرده، ‌تنها و تنها خود این مردم هستند که باید برهم‌زننده و خنثی‌کننده این نقشه شیطانی باشند. در اینجا اساس مردم هستند. با هیچ دستگاهی و با هیچ نوع اقدام اطلاعاتی و امنیتی و برخورد،‌ نمی‌توان چنین نقشه‌ای را با شکست مواجه کرد. بنابراین در روز 9 دی سال 1388، مردم ایران کاری را انجام دادند که از عمده هیچ‌کس بر نمی‌آمد. البته این حضور بموقع و آگاهانه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با ولایت در آن فضای غبارآلود سال 88، یک معجزه الهی بود. بر همین نوع نگاه است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی‌ـ که شرایط غبارآلودگی فضاست‌ـ این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود، هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند،‌ دست خدای متعال را، ‌دست قدرت خدا را، روح حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) را می‌بیند. این کارها کارهایی نیست که با ارادة امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این قدرت الهی است.»
و اما شرایط امروز چگونه است؟ در چهل سالگی انقلاب اسلامی، ‌جبهه استکبار به دلیل ناکامی‌ها و شکست‌های چهل ساله، یک جنگ ترکیبی و هوشمندی را علیه انقلاب، نظام دینی و ملت ایران به جریان انداخته است. در این جنگ ترکیبی نیز، دشمن بر روی مردم ایران تمرکز کرده، به دنبال جداسازی آنان از نظام دینی و ولایت است. راهبرد اصلی دشمنان در این جنگ علیه انقلاب اسلامی سه ضلع اصلی دارد:
1ـ سرپوش گذاشتن روی دستاوردهای اصلی و ارزشمند انقلاب اسلامی؛
2ـ سیاه‌نمایی و برجسته‌سازی مشکلات کشور و معیشت مردم؛
3ـ فشارهای اقتصادی از طریق تحریم‌ها همراه با جنگ روانی سنگین که در این جنگ، دو ضلع اول و دوم یاد شده برجستگی خاص دارد. 
جبهه استکبار براساس چنین نقشه شیطانی که متأسفانه گروه‌ها و مجموعه‌هایی نیز از جمله فتنه‌گران سال 88، دشمن خارجی را در پیاده‌سازی این نقشه یاری می‌کنند، به دنبال آن است که،‌ مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین و بی‌اعتماد کرده، آنان را نسبت به زندگی آینده ناامید و نگران کند. به عبارت دیگر، دشمنان بر ناراضی کردن مردم از اوضاع کشور تمرکز کرده‌اند. آنان به زعم خود از طریق جنگ اقتصادی و فلج کردن مردم در معیشت روزمره، ‌همراه با جنگ روانی،‌ به دنبال تبدیل نارضایتی‌های عمومی مردم به اعتراض و در نهایت شورش‌های خیابانی هستند. نقشه اصلی دشمنان این است که با شکل دادن به اعتراضات خیابانی،‌ از طریق عوامل خود مانند منافقین و سلطنت‌طلبان،‌ این اعتراضات مردمی را به شورش‌های خیابانی تبدیل کنند. هدف نهایی استکبار از این نقشه، رویارویی مردم با نظام و انقلاب است. آنان تصور می‌کنند در چنین وضعیتی یا جمهوری اسلامی از درون فرو می‌ریزد، یا اینکه برای حفظ خود و ادامه بقا، تسلیم خواسته‌های آمریکا می‌شود و به پای میز مذاکره می‌رود. در واقع، دشمنان قصد دارند از طریق خود مردم ایران،‌ جمهوری اسلامی را یا نابود یا تسلیم کنند. این نقشه شباهت‌های بسیاری با فتنه سال 1388 دارد. اگرچه تفاوت‌هایی هم بین وضعیت امروز و وضعیت سال 1388 وجود دارد،‌ لکن در کانون هر دو توطئه و فتنه، رو در رو قرار دادن مردم با نظام دینی و ولایت وجود دارد. بنابراین در اوضاع امروز هم، ‌تنها راه خنثی کردن توطئه‌ها، هوشیاری مردم و حضور بموقع در صحنه‌های دفاع از انقلاب در شرایط لازم است. در ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته، همین هوشیاری مردم نقشه دشمن را خنثی کرد. همین هوشیاری مردم بود که آرزوی دشمنان مبنی بر پدید آوردن تابستان داغ در سال 97 را به باد داد و ان‌شاءالله با همین هوشمندی و بصیرت مردم که نماد آن 9 دی است، تمامی نقشه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات