صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۹۲

از حذف دلار تا ترور هدفمند

1ـ دعوت روسیه از اتحادیه اروپا برای حذف دلار
«مکسیم اورشکیم» وزیر توسعه اقتصادی روسیه با تأکید بر اینکه از آنجایی که روسیه و اتحادیه اروپا هیچ‌کدام مبتنی بر دلار نیستند، برای هر دو مفید است که در معامله منابع انرژی از یورو استفاده کنند، گفت: در حالی که سهم دلار در معامله‌ها برای روسیه کاهش می‌یابد، ادامه معامله با شرکای اروپایی با دلار بی‌معناست، چون هم مسکو و هم اتحادیه اروپا از دلار به عنوان یک ارز داخلی استفاده نمی‌کنند. وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر روابط اقتصادی روسیه و اتحادیه اروپا یک «رنسانس» را تجربه می‌کند. وی افزود: برخلاف همه شایعه‌های سیاسی، تعداد پروژه‌های دوجانبه رو به افزایش است.

2ـ دولت چشم‌انداز روشنی برای آینده ندارد
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه آقای روحانی چشم‌انداز روشنی برای آینده ایران ندارد، گفت: رئیس‌جمهور در دولت نخست خود هدف مشخصی را تعقیب می‌کرد که برجام را به نتیجه برساند، لذا ایستادگی کرد و خوب هم به نتیجه رسید. در دولت دوم من هنوز نتوانستم بفهمم هدف و چشم‌انداز آقای روحانی چیست! وی افزود: در دولت دوازدهم افرادی برای دولت انتخاب شدند که در بهترین حالت نیروهای میانه‌اند و به طور کلی زبده‌گزینی و اینکه بهترین‌های کشور را در دولت جمع کنیم، هدف نبوده، بلکه هدف این بوده است که دولت بی‌دردسری باشد.

3ـ ترورهای هدفمند امارات در یمن!
شبکه «الجزیره» فاش کرد: امارات ماهیانه مبلغ 1/5 میلیون دلار پول به یک تیم ترور صهیونیستی می‌داد تا افراد مورد نظر ابوظبی را در یمن ترور کنند. «آبراهام گولان» پیمانکار امنیتی مجارستانی‌ـ صهیونیستی که برخی از مأموریت‌های ترور را در عدن انجام داده، در این باره به الجزیره گفته است: برنامه‌ای برای ترور برخی افراد و شخصیت‌ها در یمن وجود داشت که من مأمور مدیریت آن بودم. گولان می‌افزاید: شرایط این توافق به این صورت بود که تیم ترورکننده ماهیانه مبلغ 1/5 میلیون دلار آمریکا از امارات متحده عربی دریافت کند و در ازای ترورهای موفق نیز مقداری پاداش بگیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات