دیروز مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدظلهالعالی) فرامین و توصیههایی در این دیدار داشتند که میتوان گفت، همه آنها از نیازها و اولویتهای جامعه امروز است[...]
یادداشت: دیروز
مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب دیدار
کردند. حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدظلهالعالی) فرامین و توصیههایی
در این دیدار داشتند که میتوان گفت، همه آنها از نیازها و اولویتهای
جامعه امروز است. از بین همه آن توصیهها و فرامین دو موضوع از اهمیت
ویژهای برخوردار است:
1ـ وظیفه مهم این دفتر افزایش غنای فکری جامعه از
طریق پاسخ به پرسشها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروههای
اثرگذار فرهنگی است؛ موضوع تبیین و روشنگری نسبت به انقلاب، دستاوردهای آن و
تحلیل درست نسبت به ضعفها و نقایص آن که در اثر جنگ نرم دشمن کارآمدی
انقلاب اسلامی را نشانه گرفته و خط تبلیغی مشروعیتزدایی از نظام را دنبال
میکند، نزد رهبری چنان اهمیت دارد که ایشان از آن به «جهاد تبیین» تعبیر
کرده و مشارکت در این جهاد و پاسخ مستدل و اقناعی به ابهامها، شبهات و
پرسشهای متنوعِ دینی مردم، به ویژه جوانان را که حافظه تاریخی عمیقی نسبت
به وضعیت کشور پیش از انقلاب ندارند و امروز هدف دشمن قرار گرفتهاند،
وظیفه همه دستگاههای فکری اعم از دانشگاه و حوزه میدانند، اما از دفتر
تبلیغات و حوزه قم متناسب با رسالتها و مأموریتها انتظار «کار جهشی» ویژه
همچون؛ «جهتدهی»، «جریانسازی» و «هدایتگری» دلسوزانه و انقلابی با
«زبان روزآمد» دارند که کارهای پرشمار گذشته دفتر حاکی از توان آنها در
برآوردن این توقع بحق است.
2ـ در آسیبشناسی موضوع تبلیغ و فضای مجازی
«حضور جریانساز» داشته باشید؛ از آنجا که امروز پایه کار تبلیغی دشمنان
انقلاب بر فضای مجازی و فعالسازی شبکهها و پیامرسانهای سهلالوصول
اجتماعی متمرکز است، ایشان دفتر تبلیغات را به اولویتبندی و تمرکز بر
کارهای زمینمانده، از جمله حضور جریانساز در فضای مجازی توصیه کردند. این
جریانسازی و توجه به اولویتها، از شناسایی موضوعات و شبهات در این فضا
شروع میشود، تا بسیج کردن مجموعههای انقلابی و دینی برای تمهید پاسخهای
اقناعی و استدلالی که ضریب نفوذ در دلها و اذهان پیدا کند و ترفندها و
دروغبافیهای دشمن را خنثی کند. مجموعهها و افراد دغدغهمند بسیاری با
آتش به اختیار و از سر تکلیف در این حوزه فعالند، اما باید برای افزایش
اثربخشی و غنای فکری جامعه هدفمند و همافزا عمل کنند. اولویت دفتر
تبلیغات، هدفگذاری و هدایت شبکهای و همگرایی این مجموعههاست.