صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۰۷

از برجام تا مذاکره موشکی

1ـ کلید موشکی دست دولت نیست
سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه با  اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با تأکید بر چهل سال دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی گفت: ما در طول حیات چهل ساله نظام شاهد کلکسیونی از توطئه‌ها علیه کشور بوده‌ایم و امروز با وجود این موانع می‌بینیم در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت داشته‌ایم. امروز به حدی از توانمندی رسیده‌ایم که مطلقاً خبری از تهدید نظامی نیست. امروز قدرت ما با هیچ دوره‌ای از کشور قابل مقایسه نیست و این توانمندی‌ها به صورت تصاعدی در حال افزایش است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه این جلسه،‌ در پاسخ به پرسش جنجالی دانشجویی درباره مذاکره موشکی دولت با فرانسه گفت: صحبت‌هایی بین آنها در جریان بوده، اما کلید موشکی دست دولت نیست.

2ـ خروج از برجام یکی از گزینه‌های ماست
ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم در پاسخ به پرسشی درباره سازوکار مالی ویژه اروپا برای تبادل تجاری با ایران (سامانه حمایت از تبادلات تجاری/ اینستکس) گفت: این مکانیزم مالی گویای عزم و اراده این اتحادیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و نحوه انجام آن است. ظریف با اشاره به اینکه این مکانیزم مالی تنها یک اقدام مقدماتی است، اظهار داشت: این مکانیزم ضمن فراهم‌سازی بستری برای برقراری ارتباط میان تجار ایرانی و اروپایی، در حال گسترش است. وی با اشاره به ضرورت پایبندی اروپا به تعهداتش در قبال برجام و ایران، تأکید کرد که در صورت مشروط شدن این تعهدات، ایران گزینه‌های متعددی را پیش روی خود دارد.

3ـ عملکرد جمهوری اسلامی قابل تمجید است
اردشیر زاهدی آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده در مصاحبه‌ای با «راشاتودی» در تمجید از عملکرد جمهوری اسلامی گفت: ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. من به آنها احترام می‌گذارم؛ چرا که آنها طبق یک منطق عمل می‌کنند. در ادامه مصاحبه، زاهدی تلاش‌های آمریکا و گروه‌های برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌فایده توصیف کرد و افزود: بسیاری از گروه‌های برانداز از کشورهای خارجی پول می‌گیرند و علیه مردم خودشان کار می‌کنند. زاهدی در پایان گفت: اینها خوش‌خیالی است. من به آنها توجهی نمی‌کنم، چون می‌توانم بگویم خیلی از آنها فاسد هستند و من آنها را خائن می‌خوانم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات