صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۰۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 5 اسفند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به موضوع تحریم انتخابات که طی چند روز گذشته برخی فعالان سیاسی مطرح کردند، واکنش نشان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم انتخابات حربه‌ای زنگ‌زده است و آنان که بر این تنور می‌دمند، آزاداندیش نیستند، جزم‌‌اندیشند. تحریم انتخابات، نه دوستی، که دشمنی با مردم است. باید به جای تحریم انتخابات، افکار باطل خود را تحریم کنند. البته، همیشه روسیاهی نصیب تحریم‌کنندگان شده است؛ فاعتبروا یا اولی الابصار.»
آیت‌الله هاشم بطحایی، با انتقاد از ژست اپوزیسیون برخی از مسئولان  گفت: همه مسئولان از جمله سه قوه می‌گویند باید مشکلات حل شود؛ چه کسی باید این مشکلات را حل کند؟ همه فریاد می‌زنید، پس فریادرس کیست؟ اگر فقط داد می‌زنید و نمی‌دانید فریادرس کیست که مصیبت است و اگر می‌دانید خودتان فریادرس هستید، ولی فریادزن شده‌اید، اشتباه است. مصیبت فعلی اینجاست که خود فریادرس هستید، اما به صف طلبکار‌ها می‌روید!
رجب طیب اردوغان، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ترک گفت: ما هرگز از پیگیری موضوع ترور خاشقجی دست برنخواهیم داشت؛ چرا که این جنایت در خاک ترکیه صورت گرفته است. وی افزود: نمی‌توان بر این جنایت سرپوش گذاشت و اسناد و مدارکی که ما داریم این جنایت را اثبات می‌کند. رئیس‌جمهور ترکیه این سؤال را مطرح کرد که اگر ولی‌عهد سعودی نمی‌داند قاتل خاشقجی کیست، پس چه کسی می‌داند؟
سلمان‌بن‌عبدالعزیز، طی فرمانی سلطنتی، «ریما» دختر «بندربن‌سلطان» سفیر اسبق عربستان در آمریکا را به سمت سفیر جدید ریاض در واشنگتن منصوب کرد. وی همچنین «خالدبن‌سلمان» سفیر پیشین این کشور در آمریکا را به سمت معاون وزیر دفاع منصوب کرد. پیشتر «خالدبن‌سلمان» فرزند پادشاه عربستان سفیر ریاض در آمریکا بود.
خاویر سولانا، در یادداشتی اذعان کرد: چهار دهه خصومت با ایران هیچ دستاوردی‌ـ برای غرب‌ـ نداشت، اما جریان مذاکرات هسته‌ای منجر به برجام شد، شاهد بودیم که تنها در یک دوره تعامل و مذاکره توانستیم به یک توافق هسته‌ای تاریخی با ایران برسیم. باید مشخص شود که کدام رویکرد در مواجهه با ایران مؤثرتر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات