صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۲۲

اخبار کوتاه دوشنبه 6 اسفند

محمدجواد ظریف در همایش «چندجانبه‌گرایی در سیاست خارجی ایران، ظرفیت‌ها و راهبردها» گفت: این نکته را باید در اینجا بگویم، اینکه ما می‌گوییم ما به مقاومت مردم افتخار می‌کنیم به این معنا نیست که بگوییم این وظیفه مردم است؛ بلکه وظیفه ماست که هم مقاومت مردم را پاس بداریم و هم فشار بر مردم را کم کنیم.» وی همچنین در جمع خبرنگاران در زمینه نظر وزارت خارجه و دولت درباره مهلت دوباره FATF به ایران اظهار داشت: دوستان نگاه کنند و بر اساس واقعیات تصمیم بگیرند، تا حالا می‌گفتند اتفاقی نمی‌افتد، حالا دارند شرایط را می‌بینند. در عین حال هر تصمیمی هم بگیرند، ما تبعیت می‌کنیم؛ اما بدانند (تصمیمات‌شان) چه آثاری دارد.
یک منبع آگاه گفت: براساس آخرین خبرها، شیوه‌نامه و دستورالعمل بازار متشکل ارزی تدوین و نهایی شده و تا چند روز آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد. شکل‌گیری اتاق تسویه ارزی، معامله نقدی ارز، افزایش شفافیت در معاملات و فضای بازار ارز، حضور صرافی‌ها، صرافی‌های بانک‌ها و بانک مرکزی در این بازار و خرید و فروش ارز از سوی این بازیگران، امکان سیاست‌گذاری و مدیریت قیمت‌ها با خرید و فروش ارز از طریق بانک مرکزی و خارج کردن بازار‌های غیر رسمی جزء اهداف این بازار است.  
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: در حال حاضر، ذخایر ارزی روسیه می‌تواند همه بدهی این کشور، یعنی بدهی‌های دولتی و شرکت‌های داخلی را پوشش دهد. وی افزود: در حال حاضر، بدهی خارجی روسیه 453/7 میلیارد دلار است؛ در حالی که ذخایر ارزی این کشور ۴۷۵ میلیارد دلار شده است.
مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار گزارشی ضمن اشاره به اینکه یارانه‌ روزانه بنزین به اندازه درآمد صادرات ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز است، بر ضرورت اصلاح قیمت بنزین با اختصاص سهمیه به افراد تأکید کرد.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به کنوانسیون CFT گفت: در حالی مجلس برای رفع اشکالات حق شرط گذاشته است که خود کنوانسیون حق شرط گذاشتن را منع کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات