صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۴۵

از تهدید وقیحانه تا انتقاد شدید

1ـ پیام مهم سفر اسد به ایران برای صهیونیست‌ها
رسانه‌های صهیونیستی سفر بشار اسد به ایران و دیدار او با مقامات ارشد جمهوری اسلامی را نشانه عمق هم‌پیمانی بین ایران و سوریه توصیف کردند. شبکه المیادین در این باره گزارش داد: درست وقتی که بنیامین نتانیاهو خود را آماده سفر به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین کرده و موضوع ایران را نقطه محوری مذاکراتش قرار داده، تصاویر سفر بشار اسد به ایران برای دیدار با آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای و حسن روحانی، منتشر شد و پیمان محکم و استراتژیک بین دو کشور را به نمایش گذاشت. «روعی قیس» تحلیلگر نظامی شبکه «کان» رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: دیدار اسد با رهبر عالی و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آن ‌هم در حضور قاسم سلیمانی، یعنی ادامه حمایت ایران و عمق پیمان استراتژیک بین دو کشور که بسیار برای اسرائیل دارای اهمیت است. به‌گفته تحلیلگران صهیونیستی، ممکن است همزمانی برنامه‌ریزی سفر نتانیاهو به روسیه با سفر بشار اسد به ایران، اتفاقی نباشد و ملاقات رئیس‌جمهور سوریه در تهران با عالی‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران، به هیچ عنوان نشانه خوبی برای نتانیاهو نیست.

2ـ تهدید وقیحانه صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله
صهیونیست‌ها که در حال فضاسازی علیه حزب‌الله لبنان هستند در اقدامی وقیحانه به طور علنی اعلام کردند، سلاح‌های غیر معمولی در اختیار دارند که در صورت حمله حزب‌الله آنها را علیه حزب‌الله به ‌کار خواهند گرفت. پایگاه ایندیپندنت به‌نقل از یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل فناوری‌ها و سلاح‌های غیر معمولی در اختیار دارد که می‌تواند خسارت‌های بی‌سابقه و پیش‌بینی‌ناپذیری به حزب‌الله و زیرساخت‌هایی از لبنان که در اختیار حزب‌الله است، به‌ویژه در ضاحیه جنوبی و مناطق جنوب لبنان، وارد کند. به‌نظر می‌رسد تلاش صهیونیست‌ها برای فضاسازی علیه حزب‌الله در داخل و خارج لبنان ادامه دارد. اما نکته مهم این است که صهیونیست‌ها بخشی از این سخنان را از سر ترس و برای آرام کردن افکار عمومی خود بیان می‌کنند.

3ـ تکذیب خبر استعفای مدیران و سفرای خارجی
بهرام قاسمي، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه، متن انتشاریافته از استعفای وزیر امور خارجه دستکاری شده و ناقص است، گفت: هر گونه تفسير و تحليل علل استعفاي دكتر محمدجواد ظريف غير از آنچه ايشان در صفحه اينستاگرام شخصي خود آورده‌اند، نادرست و عاري از هرگونه حقيقت است و همان‌گونه كه دفتر رياست محترم جمهوري امروز اعلام داشتند اين استعفا مورد پذيرش قرار نگرفته است. وی ضمن تکذیب خبر برخی از رسانه‌های خبری مبنی بر قصد استعفاي جمعي از مديران و سفراي جمهوري اسلامي ايران، تأکید کرد: وزارت امور خارجه و تمامی مديران و سفراي جمهوري اسلامي ايران با كمال صلابت و جديت تمام به انجام وظايف خطير خود برای پيشبرد سياست خارجي كشور و مصالح، منافع و امنيت ملي ايران ادامه خواهند داد.

4ـ ترامپ هیچ درکی از اقتصاد ندارد
جنت یلن، رئیس کل پیشین بانک مرکزی آمریکا طی مصاحبه‌ای با انتقاد شدید از رویکرد اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ترامپ هیچ درکی از سیاست‌های اقتصادی یا اهداف بانک مرکزی آمریکا ندارد. یلن گفت: حدود یک سال است که چین و آمریکا در تنش تجاری قرار دارند که این امر به اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی چین به آمریکا و بالعکس منجر شده است، این کار وی اشتباه است. او معتقد است: حملات کنونی ترامپ علیه ژروم پاول که هم‌اکنون ریاست بانک مرکزی آمریکا را برعهده دارد، به اعتماد عمومی نسبت به بانک مرکزی این کشور آسیب وارد می‌کند. این مقام اسبق آمریکایی همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد ترامپ درکی از دو مسئولیت بزرگ مهار تورم و حمایت از اشتغال بر دوش بانک مرکزی آمریکا داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات