صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۸۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 12 اسفند

آمارهای «یورو استات» نشان می‌دهد، آلمان در سال قبل میلادی با 2/709 میلیارد یورو، ایتالیا با 1/687 میلیارد یورو و فرانسه با 895 میلیون یورو به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم از نظر میزان صادرات کشورهای اروپایی به ایران در سال 2018 قرار گرفته‌اند. در بخش واردات کالا از ایران نیز، ایتالیا با 2/925 میلیارد یورو در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفته است. اسپانیا با 2/025 میلیارد یورو و فرانسه با 1/53 میلیارد یورو به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از نظر میزان واردات از ایران در میان کشورهای اروپایی در سال 2018 قرار گرفته‌اند.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی طرحی فوریتی برای برگزاری همه‌پرسی درباره چهار موضوع تدوین کرده‌اند و قرار است پس از جمع‌آوری امضا برای این طرح، آن را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کنند. این طرح در چهار محور درباره FATF، هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین، پرداخت یارانه نقدی ماهیانه 200 هزار تومان به جای دلار 4200 تومانی بابت 14 میلیارد دلار کالای اساسی و تعیین سقف 7 میلیون تومان برای حقوق مدیران تدوین شده است.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه با توجه به اهمیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون به شکل رسمی از رئیس‌جمهور دعوت کرده تا در جلسات بررسی این لایحه حضور پیدا کند، گفت:‌ با توجه به اهمیت این موضوع، ما بارها از آقای روحانی برای حضور در جلسات مجمع دعوت کرده‌ایم؛ اما متأسفانه تاکنون ایشان در این جلسات حاضر نشده‌اند!
سردار سرتیپ میراحمدی، جانشین اطلاعات ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بعد از اقدام تروریستی زاهدان و هشدار جدی که سپاه و دیگر نیروهای مسلح به دولت پاکستان داد، دولت این کشور یا باید وارد عمل شود و تروریست‌ها را از کشور خود خارج کند یا اینکه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت خود این حق را دارد در هرکجا که لازم باشد، نسبت به آنها اقدام کند.
در صورت تصویب طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس، افزون بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای مجدد وزارت بازرگانی، قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی لغو می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات