صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۶۷

از تصمیم هوشمندانه تا بحران ارتباطی

1ـ عربستان، رهبری که هیچ کس حرفش را نمی‌خواند!

روزنامه «رأی‌الیوم» نوشت: «به نظر می‌رسد اوضاع بر وفق مراد ایران است. پس از بحران خلیج‌فارس که پایه‌های تشکیل‌دهنده آن، عربستان، امارات و بحرین، در مقابل قطر ایستادند و این کشور با ایران وارد ائتلاف شد، اکنون این مصر است که قدرتمندانه خروج خود از ناتوی عربی را اعلام کرد. این در حالی است که در دوره ریاست‌جمهوری عبدالفتاح السیسی شاهد ائتلاف محکمی در روابط بین مصر و آمریکا هستیم. مصر به صراحت به ایالات متحده گفته است، از ناتوی عربی خارج می‌شود. افزون بر این، هیئت مصری در نشستی که به تازگی در ریاض برگزار شد، شرکت نکرد. در ادامه، مصر با دیگر حکام عرب نیز وارد هرگونه پیمانی که هدف آن مقابله با «خطر» ایران باشد، نمی‌شود. منابع عربی هم با نقل این خبر، تصریح کردند مصر تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته است. مصرِ السیسی با وجود همه مشوق‌های مالی کشورهای خلیج‌فارس حتی یک گلوله به سمت یمن شلیک نکرد. در این شرایط، آیا عربستان سعودی، که خود را رهبر جهان سنی می‌داند، نباید احساس شکست کند؟!»

2ـ تعامل سپاه و نیروهای آمریکا در خلیج‌فارس!

روزنامه «شرق» در یادداشتی نوشت: «آیا قرارگرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی به معنای الزام نیروهای آمریکایی به برخورد نظامی در صورت مواجهه با نیروهای سپاه است؟ تکلیف تعامل سپاه و سنتکام در حوزه‌های عملیاتی چیست؟ خلیج‌فارس یکی از مناطقی است که شناورهای این دو نیرو در آن حضور فعال دارند. سپاه عهده‌دار امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز است و سنتکام در بیشتر کشورهای حاشیه این آبراه پایگاه دارد. در نتیجه، مواجهه و تماس بین آنها ناگزیر است؛ اما نباید تصور کرد که اقدام آنها به تروریست ‌شمردن یکدیگر باید مانع تماس‌ها و هماهنگی‌های روزمره بین آنها شود.» نویسنده یادداشت مذکور، حضور غیرقانونی و زیاده‌خواهانه آمریکا در خلیج‌فارس را امری عادی جلوه داده و مدعی شده است، سپاه باید با آمریکا در خلیج‌فارس تعامل داشته باشد!

3ـ بحران سخنگو!

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «بحران سیل در ایران فارغ از هر نتایجی که داشت، یک موضوع را برای چندمین بار آشکار کرد؛ اینکه دولت کنونی بیش از اینکه با بحران‌ گذرای سیل مواجه باشد، با بحران دائمی ارتباطی مواجه است؛ بحرانی که تاکنون هزینه‌های زیادی را بر دولت و جامعه تحمیل کرده و همچنان در حال قربانی گرفتن است. هر ناظر سیاسی در حیرت می‌ماند که چرا دولت از نظر ارتباطی تا این حد ضعیف و ناکارآمد است؟ مگر ممکن است دولت سخنگو نداشته باشد؟آیا کسی نمی‌پذیرد؟ آیا به لحاظ ساختاری وضعیت دولت به گونه‌ای است که امکان داشتن سخنگویی را از آن سلب کرده است؟ آیا نیازی به سخنگو نمی‌بینند؟ هر کدام از پاسخ‌ها درست باشد، موجب سرافکندگی خواهد بود.»

4ـ ایجاد 70 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری

روح‌الله خدارحمی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: از ابتدای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۷ با پرداخت ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد، از 565/31 طرح و کسب‌و‌کار کوچک حمایت کردیم که این رقم با گذشت ۱۰ روز کاری از سال ۱۳۹۸ به بیش از ۳۲ هزار فقره رسیده و زمینه ایجاد اشتغال را برای بیش از ۷۰ هزار نفر فراهم کرده است. وی افزود: اجرای این طرح، یک اتفاق مثبت و بی‌نظیر در سطح جامعه روستایی در همه سال‌های پس از انقلاب به شمار می‌رود و موجی از امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری کشور ایجاد کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات