صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۱۴

از افشاگری فلاحت‌پیشه تا ادامه تکذیب‌ها

1ـ ادامه تکذیب‌ها درباره یک خبر پرحاشیه!
پس از انتشار این خبر که محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود مدعی شده که انقلاب سال ۵۷ کار انگلیس بود و تمام مسئولان نظام بر اساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند، خبری به نقل از عباس امیری‌فر، از روحانیون نزدیک به احمدی‌نژاد منتشر شد که بیان این سخنان از سوی احمدی‌نژاد را تأیید می‌کرد، اما پس از گذشت چند روز، امیری‌فر در گفت‌وگو با «انصاف‌نیوز» ضمن تکذیب خبر منتشر شده به نقل از وی و انتقاد از دروغ‌پردازی‌های اطرافیان احمدی‌نژاد علیه خودش گفت که فعلاً مشخص نیست چه زمانی از علی‌اکبر جوانفکر، عبدالرضا داوری و یک سری‌ از رسانه‌ها شکایت می‌کند. وی افزود: باید ببینم دروغ‌های خود را اصلاح می‌کنند یا نه. از سوی دیگر علی‌اکبر جوانفکر مطالب منتشره به نقل از احمدی‌نژاد را که انقلاب سال ۵۷ کار انگلیس بود، تکذیب کرد. عبدالرضا داوری، مشاور رئیس دولت دهم هم گفت: «صحبت‌های آقای امیری‌فر کذب محض است و مشخص می‌شود او این مطالب را در اختیار سایت‌های خبری قرار داده بود.»

 

2ـ نماینده کنگره آمریکا: ترامپ برادر بزرگ القاعده است
«تولسی گابارد» نماینده کنگره آمریکا در ویدئویی به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره و یکی از منتقدان نفوذ لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اعتراض کرده است. گابارد که در حال تلاش برای ورود به عرصه رقابت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است، به ترامپ یادآوری کرده که خود او از عربستان سعودی که بزرگ‌ترین حامی این گروه تروریستی به شمار می‌آید، حمایت کرده است. او گفته است: «ترامپ می‌گوید ما هیچ‌گاه ۱۱ سپتامبر را فراموش نمی‌کنیم؛ اما این خود ترامپ است که در نقش برادر بزرگ القاعده و بزرگ‌ترین محافظ آن در سوریه ظاهر شده است. او کسی است که کشور ما را به فاحشه بزرگ‌ترین حامی القاعده یعنی سعودی‌ها تبدیل کرده است.» قانونگذار آمریکایی در ادامه یادآوری کرده است، عربستان سعودی میلیاردها دلار برای ترویج اندیشه‌های افراطی در سراسر جهان هزینه کرده است.


3ـ بررسی حذف چهار صفر از پول ملی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح نظام پولی کشور در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستور کار دولت قرار گرفته است. براساس این طرح، واحد پولی ملی جدید تحت عنوان «تومان» تعریف می‌شود که هر «تومان» معادل ده هزار (10000) ریال فعلی و یکصد (100) «ریال جدید» خواهد بود. با اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی ضمن تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی و کاهش هزینه‌های چاپ و نشر اسکناس و مسکوک، کارآمدی نظام پولی جدید طی سال‌های آتی استمرار یافته و نرخ برابری واحد پول ملی با ارزهای جهان در کوتاه‌مدت آثار روانی مثبتی به ‌همراه خواهد داشت.


4ـ افشاگری فلاحت‌پیشه از نقشه جدید اروپا برای برجام
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با اظهارات اخیر سفیر فرانسه درباره برجام، کاملاً مشخص است که اروپا خواهان حفظ این قرارداد نیست و به گونه‌ای سعی دارند با ایجاد فضای انتظار، ایران و آمریکا را وارد دور جدید مذاکرات کنند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به توئیت سفیر فرانسه مبنی بر اینکه ایران پس از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اظهار داشت: توئیت سفیر فرانسه نشان می‌دهد، سیاست‌های کلی اروپا و فرانسه در قبال برجام خنثی بوده و آنها خواهان حفظ این قرارداد نیستند، البته گفتنی است، برجام هیچ وابستگی به اروپا ندارد، در نهایت هر آنچه در برجام می‌ماند، میان ایران و آمریکا خواهد بود و شرایط میان این دو کشور نیز در حالت کاملاً تنش‌زا قرار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات