صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۸۲

نشریه اخبار و تحلیل‌ها دوشنبه 26 فروردین

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): در مصاف توحید و طاغوت، آن که خداوند متعال مقدر کرده پیروز شود، جبهه حق است. ملت ایران اگر حرکت خود را ادامه دهد قطعاً بر دشمنان پیروز خواهد شد.(1398/1/14)

نشریه اخبار و تحلیل‌ها word

نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

 

▼ حرف روز

سپاه محبوب‌تر شد
«پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند.» این جمله‌ای است که این روزها به نقل از شهید بهشتی در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و در کنارش عکس‌هایی از دو لباس سبز سپاه‌ـ که یکی گلوله خورده و دیگری گِلی شده است همراه با این جمله که «این سپاهی‌ها لباس‌شان یا خونی است یا گِلی» منتشر می‌شود. همزمان شدن «سیل خدمت» پاسداران انقلاب اسلامی با تروریستی نامیدن سپاه از سوی کاخ سفید نوعی خودزنی سردمداران آمریکایی بود؛ زیرا در زمانی که سپاه در جای، جای کشور مشغول کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است و بیشترین ارتباط بین سپاه و مردم ایجاد شده، مورد حمله روانی از سوی یک کشور تروریستی قرار می‌گیرد؛ در چنین شرایطی برخلاف گذشته که همیشه سپاه فدایی ملت بوده، ملت برای حراست از سپاه جلو می‌آید.
می‌توان گفت از زمان آغاز طرح کاخ سفید علیه سپاه دوره جدیدی برای سپاه پاسداران آغاز شده است؛ دوره‌ای همراه با اقتدار و با پشتوانه حداکثری ملت و مسئولان. چنین پشتوانه عظیم و قدرتمند و خدشه‌ناپذیری، امروز به اوج قدرت خود رسیده است؛ به گونه‌ای که آمریکا به جز سپاه هماورد دیگری برای خود نمی‌بیند؛ این در حالی است که سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به آمریکایی‌ها پیام داده است: «نیروی قدس به تنهایی حریف شماست.»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اهدافی که دنبال می‌کند، ایجاد بیداری و مقاومت در مردم مظلوم و آزادیخواهان منطقه و جهان نسبت به رویکردها و عملکردهای ظالمانه و زورمندانه مستکبران و کشورهای طغیانگری چون آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در سال‌های گذشته ترویج چنین اندیشه‌ای که از بیانات و راهبرد ضدطاغوتی امام خمینی(ره) نشئت گرفته است، ضربات دردناکی به آمریکا و حامیان او در منطقه وارد کرده است و ناله‌های آمریکا از قدرت سپاه همه جهان را بیدارتر خواهد کرد.
برخی ضد انقلابیون فراری و پادوهای داخلی که روزگاری از طریق سپاه‌هراسی به دنبال کسب اعتبار بودند، پس از سال‌ها تلاش با سد پولادین ملت در حمایت از سپاه مواجه شده‌ و امروز بیش از گذشته مفتضح شده‌اند؛ این جریان ضد انقلابی که از سپاه سیلی‌های محکمی خورده بود، اکنون با رفتار حماقت‌بار آمریکا علیه سپاه اندک اعتبار خود را نیز از دست داد.

 

▼ گزارش روز

ماجرای یک خبر!

نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» در 18 فروردین ماه به نقل از منابع آگاه، خبری ویژه از اظهارات عجیب محمود احمدی‌نژاد در حلقه نزدیکانش درباره نقش انگلیس در کشور منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود حضور یافته و مواضع تندی را مطرح می‌کند. وی مدعی است، تمام مسئولان نظام براساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند! یا وابسته به انگلیس هستند یا انگلیس به صورت مستقیم یا با واسطه آنها را مدیریت می‌کند! وی همچنین مدعی است، در اتفاقات گذشته و حتی شکل‌گیری انقلاب هم انگلیسی‌ها پشت پرده بوده‌اند!» اما این خبر بلافاصله با واکنش عبدالرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و وی در صفحه شخصی خود در این باره نوشت: «در شأن سپاه نیست که سایت‌های زیرمجموعه آن علناً دروغ ببافند و تهمت بزنند، به این دوستان بگویید که پاسداری از انقلاب اسلامی تنها از مسیر صداقت، انصاف و مروت میسر است»؛ اما اینجا پایان ماجرا نبود و «عباس امیری‌فر» از روحانیون نزدیک به احمدی‌نژاد و مسئول فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دوره وی در واکنش به این مسئله در نامه‌ای که در «انصاف‌نیوز» منتشر شد، نوشت: «سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشان شد. الله‌اکبر از انسان. چه جور موجودیه. انسان می‌تونه از فرش به عرش برسه، خدا رحم‌مان کند و به فکر دعای پیامبر عظیم‌الشأن‌مان می‌افتیم که نیمه‌های شب دعا می‌فرمایند که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً. ایشان بعد از نهی ارشادی حضرت آقا برای کاندیدا شدن ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت بی‌سابقه شورای نگهبان به اتفاق آرای ۱۲ نفر فقها و حقوقدان‌ها کینه عجیبی از نظام و مقام معظم رهبری گرفته است!» فراتر از پاسخ عباس امیری‌فر که خبر درج شده در نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» را تأیید می‌کند، اقدام عجیب اسفندیار رحیم‌مشایی در اسفند ماه 96 بود. وی در اقدامی حیرت‌انگیز با حضور در مقابل سفارت انگلیس و با ادعای اعتراض به بازداشت حمید بقایی حکم صادره برای بقایی را آتش زد و مدعی شد این حکم یک حکم انگلیسی است! همچنین شخص محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به دادگاه مشایی و بقایی، بیانیه‌ای منتشر کرد که پایگاه بهار از پایگاه‌های وابسته به وی در توضیح آن می‌نویسد: «در این بیانیه موضوع دخالت انگلیس در امور ایران مطرح و تصریح شده است؛ اگر ریگی به کفش ندارند، متن مذاکرات و توصیه‌های وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر به تهران را منتشر کرده و رسیدگی‌ها را علنی برگزار کنند.»
البته نزدیکان محمود احمدی‌نژاد همچنان این اظهارات را تکذیب کرده و رسانه‌ها را تهدید به شکایت می‌کنند و روند تأیید و تکذیب‌ها ادامه دارد!

 

▼ خبر ویژه

آغاز باج‌خواهی‌ها!
«عباس عبدی» فعال اصلاح‌طلب درباره همبستگی و وحدتی که در ماجرای حمایت از سپاه بین نیروهای سیاسی کشور و نهادهای ملی ایجاد شده، گفت: «به نظر من این همبستگی چندان پایدار نخواهد بود، چون ناشی از یک فشار بیرونی و فعلاً نیز یک‌طرفه است. بنابراین چنین رفتاری یک امر موقتی است و دیر یا زود به همان جایگاه خود باز می‌گردند، مگر در یک صورت؛ آن هم اینکه سپاه نیز نسبت به انتقاداتی که از آن می‌شود، در رفتار خود تجدیدنظر کند و این همبستگی یک زمینه عینی و واقعی پیدا کند که موجب تداوم آن شود»! همچنین «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه «سازندگی» با اشاره به حمایت‌های جریان‌های گوناگون از سپاه، نوشت: در مقابل سپاه نیز پاسخی را برای حمایت وسیع و گسترده و شایسته‌ای که دولت، گروه‌های سیاسی‌ـاجتماعی و آحاد مردم داشته‌اند، ارائه دهد.

 

▼ اخبار
1ـ تأکید رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات سیل‌زدگان
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های ناشی از خسارات سیل‌های اخیر، با تأکید بر جبران خسارت‌های مالی سنگین سیل، به ویژه خسارت‌های وارده بر کشاورزان تأکید کردند: «استفاده از صندوق توسعه ملی صرفاً در صورت مسدود بودن راه‌های دیگر ممکن است؛ لذا تأکید می‌شود دولت سریعاً از محل‌هایی، همچون پنج درصد مقرر در بودجه‌ عمومی کشور برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه، جابه‌جایی در ردیف‌های بودجه‌های عمرانی، بیمه‌ها و تسهیلات بانکی اقدامات لازم را آغاز کند و در ادامه پس از جمع‌بندی وضعیت، در صورت نیاز، برداشت از صندوق مزبور مورد تأیید اینجانب خواهد بود.»


2ـ انتظار بازگشت دموکرات‌ها!
روزنامه «آرمان» در سرمقاله خود به قلم «داوود هرمیداس باوند» نوشت: «از آنجایی که سال آینده میلادی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است و دموکرات‌ها حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند، فرستادن شخصی مثل آقای تخت‌روانچی که خود از پایه‌گذاران برجام و مذاکره‌کنندگان توانمند است، می‌تواند موضع ایران را در سازمان ملل در جهت حقانیت ایران در موضوع برجام و نقض آشکار این توافق از سوی دولت فعلی آمریکا بسیار محکم کند. قبلاً نیز وزیر خارجه آلمان به آقای ظریف گفته بود که اگر ایستادگی کنید تا دوره چهار ساله ترامپ پایان یابد و در دوره بعدی دموکرات‌ها پیروز شوند، بدین علت که آنها به برجام پایبندی دارند و خود با ایران و کشورهای اروپایی به توافق برجام رسیدند، قطعاً به این توافق و انجام تعهدات خود باز خواهند گشت». این در حالی است که اگر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق و دموکرات آمریکا در همان زمان گفته بود: «شرط برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی، کنار گذاشتن توانایی موشکی و متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای است.»


3ـ اگر ما نباشیم، ایران دو هفته‌ای عربستان را می‌گیرد
بر اساس کتاب تازه‌ منتشر شده «قله‌ای که به جان دادن می‌ارزد؛ نبرد کنگره و آینده آمریکای ترامپ» نوشته «آنا پالمر» و «جیک شرمن» از روزنامه‌نگاران نشریه «پالیتیکو»، ترامپ در سپتامبر سال گذشته میلادی در جریان جلسه‌ای خصوصی با حامیان ملی حزب جمهوری‌خواه، سفری را یادآوری کرده که در سال ۲۰۱۷ به عربستان سعودی داشته است. او در این دیدار به پادشاه سعودی گفته است: «پادشاه، اگر ما بریم، اگر ارتش ما برود، ایران دو هفته‌ای [کشور] شما را می‌گیرد. شما فقط ۲ تریلیون دلار اینجا [سرمایه‌گذاری] کرده‌اید. اما همه شما [هواپیمای شخصی بوئینگ] ۷۴۷ دارید. ما برای محافظت از شما ۴ میلیارد دلار می‌خواهیم، وگرنه [از عربستان] خارج می‌شویم.» پادشاه هم گفت: «قبلاً چنین چیزی اتفاق نیفتاده، نمی‌فهمم.» و من گفتم «بله، می‌دانم، متأسفم، اما ما ۴ میلیارد دلار می‌خواهیم.» وی سپس در اشاره به سعودی‌ها، آنها را کودن توصیف کرده است.


4ـ نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۷
نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد، نرخ بیکاری با رشدی 0.1 درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد رسیده است. تعداد جمعیت بیکاران کشور در سال ۱۳۹۷، سه میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۹۶ نفر گزارش شده است که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۶ رشد ۹۵ هزار و ۵۵۵ نفری را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمترین نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۷ مربوط به استان سمنان با نرخ بیکاری 7/2 درصد بوده است. بیشترین نرخ بیکاری در سال ۹۷ هم به استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 18/7 درصد می‌رسد. نرخ بیکاری در ۱۴ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور بالاتر و در ۱۷ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور پایین‌تر بوده است.


▼ اخبار کوتاه
«پت بوتیگیگ» شهردار ۳۷ ساله یک شهر کوچک در ایالت ایندیانا به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و در اولین سخنرانی رسمی خود از سیستم الکترال کالج انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم این سیستم دموکراسی حداکثری است؛ چرا که تنها در طول عمر من، دو بار شاهد بوده‌ام که الکترال کالج رأی و نظر مردم آمریکا را کنار زده است. او که از ژانویه تمایل خود را برای نامزدی در انتخابات نشان داد، در مدت کوتاهی توانسته خود را بالا بکشد و بعد از جو بایدن و برنی سندرز قرار بگیرد. گفتنی است، بوتیگیگ به طور علنی گفته است همجنس‌گرا است.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، از بین کسانی که تاکنون به سیل‌زدگان کمک نکرده‌اند، 58/6 درصد «نامناسب بودن وضعیت مالی» خود را مهم‌ترین علت کمک نکردن به سیل‌زدگان اعلام کرده‌اند. 17/4 درصد نیز گفته‌اند در روزهای آینده کمک خواهند کرد و 18/9 درصد هم اعلام کرده‌اند مطمئن نیستند کمک‌ها به مردم سیل‌زده برسد؛ در این میان 5/1 درصد افراد به دیگر موارد اشاره کرده‌اند.
هیئت متشکل از شخصیت‌های بازرگانی و دولتی رژیم صهیونیستی که قرار بود به منظور کنفرانسی بازرگانی به بحرین بروند، سفر به این کشور را در پی نگرانی‌های مربوط به مسائل امنیتی لغو کردند. لغو حضور در این نشست پس از آن صورت گرفت که پارلمان بحرین میزبانی کشورش از شخصیت‌های صهیونیستی در نشست کارآفرینی را محکوم کرد.
اسپوتنیک به نقل از «عید عماش الکربولی» عضو شورای استانداری الانبار نوشت: گزارش‌های اطلاعاتی بیانگر آن است که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در صحرای الانبار واقع در غرب عراق پنهان شده است. البغدادی در خاک سوریه تحت محاصره درآمد و مجبور شد به یک مکان امن فرار کند و صحرای الانبار نزدیک‌ترین مکان امن به شمار می‌آمد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد کار تدوین آیین‌نامه قانون رسیدگی به اموال مسئولان (از کجا آورده‌ای؟) در حال انجام است و تدوین آن به زودی به پایان خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد.

ترنم زندگی
زن از شوهر انتظار صمیمیت، صداقت، درستکاری و وفاداری به عهد و پیمان دارد و شوهر نیز انتظار
گذشت، درک و همدلی، نجابت و فراهم
آوردن شرایط مناسب زندگی دارد.
*برای مطالعه بیشتر درباره سبک زندگی به پایگاه www.shamim.ir یا نشانی shamimeashena@
در پیام‌رسان ایتا و سروش مراجعه کنید*

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات