صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۴۱

اخبار کوتاه شنبه 7 اردیبهشت

دولت آمریکا که از پروژه مشترک تهران‌ـ بغدادـ دمشق برای ایجاد مسیر تهران‌ـ مدیترانه در هراس بوده، تلاش خود در ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق را با کمک صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع منطقه از جمله عربستان و امارات آغاز کرده است؛ چرا که می‌داند نتایج اقتصادی و سیاسی فاجعه‌باری برای واشنگتن خواهد داشت. همین مسئله سبب شده است تمام تلاش خود را به کار گیرد؛ اما در مقابل راهبردهای جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا به گونه‌ای پیش‌بینی و ترسیم شده که اجازه هیچ گونه‌ اختلالی را در راستای اهدافش نمی‌دهد.
شبکه خبری «فاکس‌نیوز» یکی از رسانه‌های اصلی حامی دونالد ترامپ از انجام مصاحبه اختصاصی با محمدجواد ظریف خبر داد و به نقل از وزیر خارجه کشورمان نوشت: تیم «ب» یعنی جان بولتون، بی بی(نتانیاهو)، بن‌سلمان و بن‌زاید در صدد کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند. ظریف گفته است: گمان نمی‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ خواستار چنین کاری باشد. شخص ترامپ در پی جنگ با ایران نیست؛ چرا که در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که مخالف ورود آمریکا به جنگ دیگری است.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: در فاصله روزهای یکم تا ۳۱ فروردین ماه امسال، ۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است. این شرکت میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در فروردین ماه سال ۹۸ را 91/2 میلیون لیتر اعلام کرده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته (فروردین ۹۷) 87/1 میلیون لیتر بوده است.
بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، هدف نهایی آمریکا دخالت نظامی در ونزوئلا است. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد شرایط داخلی آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین و ترس از طولانی شدن درگیری با این کشور مانع از این کار شده است. گفتنی است، ونزوئلا تنها مانع ایالات متحده برای سلطه منطقه‌ای آن است.
دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه ۹۶ میزان صادرات گاز طبیعی کشور در طول یک سال را برابر ۹ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۳۷۰ متر مکعب اعلام کرد. همچنین در سال ۹۶، در مجموع ۲ میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۲۱ متر مکعب گاز طبیعی وارد کشور شده است.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تحلیل رویکرد آمریکا علیه ایران نوشت: نظام ایران باقی خواهد ماند و ترامپ بدون دستیابی به توافقی بهتر از برجام، ریاست‌جمهوری را ترک خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات