صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۸۲

اخبار کوتاه دوشنبه 9 اردیبهشت

اسکاتلندی‌ها که در همه‌پرسی برگزیت بیشترشان به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داده بودند، بار دیگر ساز جدایی از انگلیس را به صدا درآوردند و پرچم استقلال‌خواهی برافراشتند. نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند در نشست ویژه این حزب در ادینبورو مرکز اسکاتلند، نظام پارلمانی بریتانیا را در هم شکسته توصیف کرد و گفت: خواست مردم راه آینده را ترسیم خواهد کرد و لندن هم نمی‌تواند مانع آن شود.
شیخ‌نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: عربستان سعودی «خانه اسکناس» طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است. وی افزود: عربستان بهای جرایم خود را از جیب فقیران، مستضعفان و ملت خود می‌پردازد و حاکمان آن، این کشور را به کشور شر تبدیل کرده‌اند؛ چرا که پشت همه بحران‌ها و مشکلات موجود در منطقه اموال و ابزارهای عربستان است که در رکاب آمریکایی و صهیونیستی حرکت می‌کنند.
در حالی که اینستکس، ضعیف‌ترین و حداقلی‌ترین سازوکار برای تسویه و انجام تبادلات تجاری است، به تازگی برخی مقامات وزارت امور خارجه اعلام کرده‌اند، قرار است این سازوکار تنها برای کشورهای شریک تجاری ایران راه‌اندازی شود. نکته مهم این است که اینستکس قرار نیست حوزه‌ تبادلات تجاری تحریمی را پوشش بدهد و در ابتدا قرار است تنها تبادلات مربوط به غذا و دارو را تسهیل کند.
نشریه «فارین پالیسی» درباره تحریم‌های ضدنفتی آمریکا و فشار بر کشورهای خریدار نفت ایران نوشت: فشار تحریمی جدید آمریکا می‌تواند پیامدهای نامطلوبی برای بازار نفت داشته باشد و نتیجه‌ای معکوس به ‌بار بیاورد و متحدان و رقبای آمریکا را به دورشدن از نظام مالی جهانی تحت سیطره آمریکا ترغیب کند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: متأسفانه نتیجه سیاست‌های ارزی نشان می‌دهد، این سیاست‌ها نه تنها سبب افزایش صادرات کشور نشده؛ بلکه موجب ورود صادرکنندگان بی‌شناسنامه به عرصه تجارت هم شده است. این افراد که تا پیش از این سابقه صادراتی نداشته‌اند، پنج میلیارد دلار صادرات انجام داده‌اند.
فریدون برکشلی، مدیر گروه مطالعات انرژی وین با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی ایران، گفت: چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و حتی ترکیه، متوجه منافع بلندمدت خود هستند و آینده سیاست‌های توسعه پایدار خود را به طور کامل با اهداف سیاسی و استراتژیک آمریکا جمع نمی‌بندند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات