صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۵۹

از افزایش معاملات در بورس تا انتقاد از دولت

1ـ ایران ترامپ را در دام توهماتش ساقط می‌کند

روزنامه «رأی‌الیوم» نوشت: «روسیه در کنار ایران، از دو نقطه وارد عمل شده است؛ اول، بازداشتن واشنگتن از توسعه نفوذ در خاورمیانه و دوم، درک مسکو از اینکه موفقیت واشنگتن در تحمیل سیاست‌هایش بر دیگر کشورها و منطقه، بی‌شک منجر به تسری آن برای محاصره روسیه و سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور می‌شود. همان‌طور که روسیه می‌داند، ایران حامی اصلی سیاست‌های متوازن و معتدل روس‌ها در منطقه است و پیوندهای مشترک زیادی وجود دارد که رابطه استراتژیک طولانی‌مدت بین مسکو و تهران، بر اساس آن استوار است. اگر نظری داشته باشیم به قدرت عبور ایران از تحریم‌های اقتصادی که پیش از اینها علیه آن اعمال شده است، سلاح تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هرگز موفق نمی‌شود. علاوه بر اینکه در حال حاضر، روسیه، چین و ترکیه با تحریم‌های آمریکا مخالف هستند و این منظومه اقتصادی سبب شکست واشنگتن و سیاست‌های اقتصادی آن در منطقه شده و ترامپ را در دام توهماتش ساقط می‌کند.»

2ـ همه مشکلات را به تحریم وصل می‌کنند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در شرایط فعلی باید به جای فروش نفت خام در راستای صادرات فرآورده‌های نفتی گام بردارد. وی افزود: ایران، هم‌پیمانان بسیار زیادی دارد که حتی در شرایط تحریم هم نفت ایران را به خوبی خریداری می‌کنند و برخلاف تصور دولتمردان آمریکا، ایران می‌تواند نفت را به هر میزانی که می‌خواهد، به فروش برساند. حاجی‌دلیگانی با انتقاد از عملکرد دولت در حل مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب، مسئولیت فرماندهی جنگ اقتصادی را به رئیس‌جمهور دادند و بر اساس این رئیس‌جمهور اختیارات بسیار فراوانی دارد و باید به دلیل شرایط موجود پاسخگوی ملت باشد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: آنان اقدامات درخوری برای عبور از این مشکلات انجام نمی‌دهند و صرفاً مشکلات موجود را به تحریم‌ها وصل می‌کنند.

3ـ نابغه کمدی!

روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» در گزارشی با بررسی اکانت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق کشورمان نوشت: «احمدی‌نژاد فروردین امسال چنین توئیت کرد: اخیراً از مرگ «نیپسی هاسل» مطلع شدم و از شنیدن مرگ او و ۱۰ نفر دیگر که در هفته گذشته در لس‌آنجلس کشته شدند اندوهگین شدم. چگونه می‌توان زندگی شخصی را به این راحتی گرفت؟ عزیزم گریه نکن، سرت را بالا بگیر، حتی وقتی که جاده سخت است، هرگز تسلیم نشو.» توئیت احمدی‌نژاد موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی از سوی کاربران ایرانی و خارجی به همراه داشته است. سوزان مالونی یک مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس مسائل ایران در مؤسسه بروکینگ (مطالعات خاورمیانه) با به اشتراک گذاشتن این توئیت نوشته است: «هر کسی که توئیتر احمدی‌نژاد را می‌گرداند، یک نابغه کمدی است.»

4ـ ارزش معاملات بورسی شش برابر شد

علی صحرایی، مدیر عامل بورس تهران از افزایش ۳۸۵ درصدی صدور کد معاملاتی جدید در بورس و همچنین افزایش 6/5 برابری ارزش معاملات در بورس تهران خبر داد و گفت: شاخص کل در ابتدای سال، ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد بود که به ۲۰۴ هزار و ۳۷۶ واحد رسید و بیان‌کننده ۱۴ درصد افزایش است. وی با بیان اینکه هدایت درست نقدینگی موجود در جامعه به بورس می‌تواند سپر تورم و سبب خلق ثروت و افزایش تولید ملی شود، درباره ارزش بازار سهام گفت: ارزش بازار سهام از ۶۸۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۷۸۴ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به ابتدای سال با افزایش ۱۵ درصدی همراه است. وی تعداد کل شرکت‌های حاضر در بورس را ۳۲۶ مورد اعلام کرد که ۱۳۸ شرکت در بازار اول و ۱۸۸ شرکت در بازار دوم حضور دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات