صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۸۶

معرکه آخوند قلابی + فیلم و عکس

به‌دنبال آن، برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های معارض با سازماندهی یک موج هماهنگ و پرشدت در فضای مجازی، چنان به قضیه پروبال دادند که عده‌ای از روی ناآگاهی انتساب چنین اظهاراتی به یک روحانی ارزشی را باور کردند!

سوءاستفاده از قابلیت ارتباط‌گیری سریع و آسان، یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی است که به غرض‌ورزان مجال می‌دهد القائات ناشایست و شایعات دروغ را به‌راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در گستره‌ای قابل ملاحظه انتشار دهند. در روزهای اخیر انتشار یک پست آخوند قلابی باعث موضع گیری هایی علیه جریان انقلابی شد.

طی روزهای اخیر شاهد بودیم یکی از همین حساب‌های ساختگی با پروفایل جعلی یک روحانی، پیام سخیفی را منتشر کرد تا حضور همدلانه نیروهای بسیج مردمی عراق در کشورمان برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده را تحت‌الشعاع قرار دهد. وی نوشته بود: از همه خواهران مجاهدة مجرد درخواست می‌کنم در حد توان خود به صیغه‌ی برادران #حشدالشعبی در بیایند.

به‌دنبال آن، برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های معارض با سازماندهی یک موج هماهنگ و پرشدت در فضای مجازی، چنان به قضیه پروبال دادند که عده‌ای از روی ناآگاهی انتساب چنین اظهاراتی به یک روحانی ارزشی را باور کردند!

انعکاس ها

این توییت، خوراک رسانه‌های ضدایرانی و صفحات سلبریتی‌هایی مثل مهناز افشار را هم فراهم کرد تا طبق معمول زمینه‌ای برای ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق باشد. حتی یکی از نزدیکان قاتل طلبه همدانی هم در فیلمی که در فضای مجازی منتشر کرده، مدعی شده که قاتل بعد از شنیدن این خبر جعلی، انگیزه قتل طلبه همدانی را پیدا کرده است.

آخوند قلابی چگونه فعالیت می کند؟

حقیقت ماجرا چه بود

اما ماجرا از این قرار است که تصویر حجت‌الاسلام غفار دریاباری اهل مازندران که اصلا صفحه‌ای در توییتر هم ندارد، توسط ضدانقلاب به سرقت رفته و صفحات فیک آن را مورد سوءاستفاده خود قرار دادند.صفحه مذکور اواخر فروردین ماه همین سال به وجود آمده است و طرفداران آن هم عمدتا از کاربران ضدانقلاب است.

واقعیت این است یکی از حربه‌های ضدانقلاب سوءاستفاده از تصاویر روحانیون و چهره‌های موجه و نوشتن مطالبی است که جامعه روی آن حساس هستند.پیش از این نیز و در زمان حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز نیز برخی کاربران فیک با سوءاستفاده  از تصاویر روحانیون، مطالب عجیبی را منتشر کردند. حمله تروریستی اهواز نیز برخی از روحانیون قلابی پیدا شدن و شروع به جوسازی نمودند که توئیت های آنان در ذیل آمده است:

آخوند قلابی چگونه فعالیت می کند؟

تکذیب اکانت

اما مدت زمان زیادی طول نکشید که صاحب عکس این اکانت جنجالی با انتشار یک فیلم و معرفی هویت اصلی خودش به نام «سید غفار دریاباری» از جعلی بودن اسم و این حساب کاربری خبر داد و با رد همه حرف‌های منتشر شده در آن توییت اعلام کرد که او هیچ وقت در این شبکه اجتماعی حساب کاربری نداشته‌است.اگرچه ارتقای سواد رسانه‌ای در این زمینه نیاز امروز جامعه است اما در این‌میان نقش پلیس فتا در پیشگیری و برخورد با جرم‌ها نیز کمتر از مسئولان فرهنگی و فرهنگ‌سازی نیست.فیلم را ببینید

پشت پرده ها

با کمی دقت در محتوای ارسالی یا جستجو در نوع ارتباطات، سبک پیام‌ها و جهت‌گیری اینگونه اکانت‌ها، می‌توان پشت پرده را دریافت.از این پس باید منتظر بود که شبیه این موضوعات برای ایجاد شایعه در جامعه راه خواهد افتد و اثرات خود را خواهد گذاشت.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
2
0
سلام چه شده است که هنرمندان وهنر پیشگان در امور سیاسی دخالت میکنند؟ آیا باید با سلبریتیهای سیاست زده برخورد کرد یا با مافیای پشت پرده که از جایگاه اجتماعی سلبریتیها برای پیش برد اهداف دشمن استفاده میکنند؟ ای کاش مرجعی پیدا میشد و نسبت به آگاهسازی هنرمندان و سلبریتیها اقدام میکردند تا از فریب این قشر تاثیر گذار در اجتماع پیشگیری نمایند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات