صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۲۳

از اصرار سران فتنه تا سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان

1ـ کارگزاران حامی کسی بود که هاشمی به او رأی نداد!
محمد هاشمی، برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره انتخابات سال 76 گفته است: «كارگزاران در ابتدا بر آقاي حسن حبيبي اصرار داشت و او كانديداي نخست ما بود؛ اما ايشان در نهايت قبول نكردند. به ياد دارم او در سفر استاني خود به اراك در مقام معاون ‌اول رئيس‌جمهور گفت كه نامزد انتخابات نخواهم شد و هنگامي كه چنين موضعي در رسانه‌ها اعلام شد، ما نيز ديگر اصرار نكرديم. بعد هم افراد ديگري را در نظر داشتيم كه در نهايت با معرفي آقاي خاتمي از سوي روحانيون مبارز او را شايسته ديديم. آقاي خاتمي در نشستي با اعضاي كارگزاران از برنامه‌هاي خود سخن گفت و ما نيز رويكرد كلي او را جويا شديم كه در نهايت به اين نتيجه رسيديم از ايشان حمايت كنيم. اگر منصفانه به موضوع بنگريم، در‌مي‌يابيم كه كارگزاران همه‌جانبه از آقاي خاتمي حمايت كرد تا حدي كه آقاي هاشمي در آخرين خطبه نماز جمعه پيش از انتخابات گفتند اجازه نخواهيم داد رأي مردم خوانده نشود و هماني را اعلام مي‌كنيم كه از صندوق‌ها درآيد. اين سخنان در آن مقطع حساس به منزله حمايت آقاي هاشمي از آقاي خاتمي برداشت شد و توانست رأي مردم را به سمت آقاي خاتمي بكشاند.» وی در ادامه مدعی شد: «البته آقاي هاشمي به آقاي ناطق رأي دادند.»


2ـ چه کسی برای رفع حصر تضمین می‌دهد؟
محمدرضا باهنر با اشاره به مسئله حصر، گفت: «مسئله حصر و اینکه چرا این اتفاق افتاد و سوابق آن روشن است. سال ۹۶ حس من این بود که این فضا کم‌کم دارد باز می‌شود و به نقطه‌ای رسیدم که فکر کردم تا دو یا سه ماه دیگر اصلاً مسئله حل شود؛ اما متأسفانه یکی از همین آقایان یا خودش یا دیگران یکی دو تا بیانیه بلند بالا علیه نظام و علیه رفتار سی سال و چهل سال اخیر کل نظام صادر کردند. من نمی‌خواهم متهم کنم که خود این بنده خدا این کار را کرده یا کسی در کاسه‌اش گذاشته؛ اما موقعی که شرایط طوری پیش می‌رود که مسئله حل شود، یک عده از همین تندروها می‌آیند و کار را خراب می‌کنند.» وی افزود: «یک عده ضمن اینکه خودشان را این‌طور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند؛ اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خورند و موافق نیستند که این مشکل حل شود.» باهنر همچنین با تأکید بر اصرار سران فتنه بر مواضع‌شان، گفت: «آیا کسی تعهد می‌دهد اگر محصوران آزاد شدند، دوباره علیه نظام میتینگ راه نمی‌اندازند؟»


3ـ هیچ نقشی در مشکلات کشور نداریم!
«فیض‌الله عرب‌سرخی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه «ایران» گفته است: «یکی از دغدغه‌هایی که امروز وجود دارد و باید آن را جدی بگیریم، سرخوردگی مردم است؛ چه از عملکرد کلی حکومت و چه از اصلاح‌طلبان به‌ عنوان جریانی که همواره با مردم گفت‌وگو و همنوایی داشتند و در انتخابات‌های اخیر اکثریتی از آنها را نمایندگی کرده و سعی کردند مردم را به مشارکت در انتخابات مجاب کنند؛ اما آنچه در این مقطع مهم است اینکه تحلیل صحیحی از ریشه‌های این سرخوردگی داشته باشیم. اینکه چقدر از آن حاصل عملکرد کلی حکومت است و چقدر به ضعف‌ها و نوع عملکرد اصلاح‌طلب‌ها بر می‌گردد.» وی در ادامه مدعی می‌شود، اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ قدرت اجرایی ندارند! به نظر می‌رسد طیف اصلاح‌طلب با وجود تسلط بر دولت و حضور پررنگ در مجلس، با سیاه‌نمایی، بحرانی جلوه دادن وضعیت کشور، مبهم‌سازی آینده و بن‌بست‌نمایی حل مسائل و مشکلات موجود، این‌گونه القا می‌کند که مردم ناامید شده‌اند و همه تقصیرها به گردن نظام است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات