هرمزگان >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۳۷

حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه در مناطق سیل‌زده / آماده بازسازی منازل سیل‌زدگان هستیم

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه استان در مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.

اباذر سالاری در گفت و گو با خبرنگار ما در بندرعباس اظهار داشت: توفیقی حاصل شد تا  در ایامی که سیل در نقاط مختلف کشور رخ داده است، ما خدمتگزار مردم استان خوزستان باشیم و شهرستان کارون را به عنوان شهرستانی که معین آن تعیین شده بودیم مورد خدمت قرار دهیم.
 
وی تأکید کرد: در روزهای وقوع سیل، زمینه را برای حضور گروه‌های جهادی، موکب‌ها و نیروهای مردمی در مناطق سیل‌زده فراهم کردیم و ضمن بازدیدهای میدانی صورت‌ گرفته از حوزه‌های مختلف نیازمندی در خوزستان، نیازمندی‌ها را مورد توجه قرار دادیم.
 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: شهرستان کارون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای بیش از ۶۰ روستا است که بیش از ۱۰ روستای آن در مهار و محاصره سیل بودند.
 
سالاری تأکید کرد: بعد از بررسی‌های اولیه، تجهیزات مهندسی لودر و کامیون با همکاری دستگاه‌های دولتی به مناطق سیل‌زده اعزام شد و به منظور جلوگیری از ورود آب به روستاها، کیلومترها سیل‌بند احداث شد.
 
حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه در مناطق سیل‌زده / آماده بازسازی منازل سیل‌زدگان هستیم
 
وی در ادامه بیان داشت: همچنین بخشی از نیازمندی‌های مردم سیل‌زده، با اعزام و استقرار تیم‌های پزشکی در روستاها برطرف شد.
 
توزیع روزانه۳ تا ۵ هزار غذا در مناطق سیل‌زده
 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ابراز داشت: چهار ناحیه سپاه شهرستان‌های استان هرمزگان به همراه موکب‌هایشان در شهر کارون مستقر شده‌اند که در این موکب‌ها گروه‌های مختلفی اعم از گروه پزشکی، گروه مهندسی، گروه نجات غریق و گروه روانشناسی حضور داشتند و خدمت‌رسانی می‌کردند.
 
سالاری ادامه داد: همچنان برنامه پخت و توزیع غذا در مناطق مختلف را داشتیم و روزانه چیزی بالغ بر سه تا پنج هزار غذا توزیع می‌شد. برخی از روستاها نیز که نیاز به اقلام خشک داشتند با بالگرد و قایق‌ها و در آنجایی که امکانش بود به وسیله ماشین‌های سنگین به دست مردم می‌رسید.
 
حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه در مناطق سیل‌زده / آماده بازسازی منازل سیل‌زدگان هستیم
 
وی خاطرنشان کرد: قریب به ۲۰۰ نفر از پاسداران استان هرمزگان در مناطق سیل‌زده حضور داشتند و کمک‌رسانی می‌کردند.
 
فعالیت بیش از ۲۰ گروه جهادی در شهر کارون
 
فرمانده سپاه هرمزگان ابراز داشت: گروه‌های جهادی استان هرمزگان از ۶ شهرستان اعزام شده‌اند که هر شهرستان حدود ۴ گروه جهادی دارد که می‌توان گفت بیش از ۲۰ گروه جهادی در قالب خدمات پزشکی، امدادی، تأمین غذا و ... در حال انجام وظیفه هستند.
 
سالاری تصریح کرد: در مناطق سیل‌زده بیشتر نگاهمان این است که در حوزه تقویت سیل‌بندها  فعالیت کنیم زیرا هنوز وضعیت آب بالاست و بخش عمده‌ای از امکانات را داریم فراهم می‌کنیم که بتوانیم در زمینه بازسازی منازل با همکاری دستگاه‌های دولتی کارها را انجام دهیم.
 
وی در پایان از تلاش‌ها و حمایت‌های آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان و فریدون همتی استاندار هرمزگان و دستگاه‌هایی که در امر کمک رسانی به سیل‌زدگان همکاری داشتند، تشکر کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات