صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۷۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 15 اردیبهشت

روزنامه «اعتماد» در گزارشی درباره مصاحبه جنجالی اخیر رئیس سابق رسانه ملی نوشت: «سرافراز در «اتاق شیشه‌ای» طراحی شده از سوی «بهاری‌ها» رو به روی عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد نشست و به سؤالات او پاسخ داد. میرقلی‌خان نیز از عمان روی خط آمد تا روایت‌های مربوط به خودش را بازگو کند. به گفته داوری این مصاحبه حدود ۸۰ دقیقه بوده که نوزده دقیقه آن به دلیل آنچه داوری «تکرار» خوانده، حذف شده است... صحت کلام سرافراز و میرقلی‌خان مشخص نیست.»
قانون جدید صدور چک نگاهی پیشگیرانه به معضل چک‌های برگشتی دارد و در نظر دارد جلوی صدور چکی که قرار است برگشت بخورد، بگیرد و فرایند طولانی‌مدت و زاید پیگیری قضایی چک برگشتی را حذف کند. طبق قانون جدید چک، نقد شدن سریع چک برگشتی بدون دریافت کد رهگیری ممکن نیست؛ اما برخی بانک‌ها در اقدامی عجیب که برخلاف قانون و بخشنامه بانک مرکزی است، این کد را تنها با رضایت صادرکننده چک به دارنده آن تحویل می‌دهند!
نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهیانه تعداد دام سبک در فروردین ماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد، تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور در اسفند ماه سال گذشته ٤٨ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٨ میلیون رأس بوده، که نسبت به زمان مرجع (مهر ماه ١٣٩٧) به‌ترتیب ٢٧ و ٢٤ درصد افزایش یافته است.
قاسمی، مدیر طرح سی‌ان‌جی گفت: میزان مصرف انرژی خودروها تا سال 2050 تغییر نمی‌کند؛ اما نوع سوخت تغییر خواهد کرد و حرکت جریان انرژی به‌ سمت گاز طبیعی است. وی تأکید کرد: اگر بتوانیم طرح‌های سی‌ان‌جی را به نتیجه برسانیم، مصرف بنزین از 90 میلیون لیتر به 50 میلیون لیتر کاهش پیدا می‌کند.
زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پخش و پالایش مواد نفتی دیروز و پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد. گفتنی است، روز گذشته خبرگزاری فارس اعلام کرده بود خبر آغاز سهمیه‌بندی بنزین از سوی یکی از مسئولان وزارت نفت به آن خبرگزاری داده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات