حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۸۱

پیام عدم درگیری نظامی آمریکا با ایران

اخیراً مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی ایران، تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.

در حالی که آمریکا سخن از تشدید تحریم ها به میان می آورد و سپاه پاسداران را تهدید تروریستی معرفی می کند اما به صورت پنهانی پیامها عدم جنگ به ایران می فرستد.

اخیراً مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی ایران، تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک خود گزارش داد که این پیام از طریق عمان به مقامات مسوؤل ایرانی تسلیم شده است.

بنابر اين گزارش، نشست هایی هم میان نمایندگان دو کشور با میانجیگری عمان برای جلوگیری از بروز هرگونه درگیری میان ایران و آمریکا در تنگه هرمزبرگزار شده است. 

پیام عدم درگیری نظامی آمریکا با ایران

رویای بی تعبیر

رفتار های جاهلانه آمریکا در مقابل ملت ایران با واکنش رسانه های آمریکایی مواجهه شده است به گونه ای که نشنال اینترست نوشت «ایران ظرف چهار دهه گذشته تحریم های بی سابقه ای را تحمل کرده و تسلیم نشدنی باقی مانده است. اجبار ایران برای تغییر رفتار با استفاده از فشار خارجی به شدت به غرور ایرانی ها لطمه می زند و تنها منجر به افزایش حمایت مردم از حکومت ایران می شود و این امر در نهایت با اتخاذ یک موضع ضدآمریکایی، مانع تحقق اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه می شود.

خبر گزاری بلومبرگ هم در گزارشی نوشته است تحریم ها و تهدیدات اثری بر مردم ایران ندارند و اکنون مردم ایران، امریکا را به‌عنوان کشوری سرکش می‌دانند.یک راننده تاکسی ایرانی در گفتگو با بلومبرگ نیز می گوید: «اگر امریکا بخواهد برای ما قلدری کند، باید مقابل آن بایستیم؛ باید یکبار برای همیشه این اتفاق بیفتد.»

پیام عدم درگیری نظامی آمریکا با ایران

پایگاه آمریکایی کنسرسیوم با اشاره به شکست ناپذیری ایران نوشت: موج جدید سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران شکستی قاطع را برای دونالد ترامپ در حیطه سیاست خارجی به دنبال خواهد داشت. بسیار بعید به نظر می رسد که ترامپ به هیچ یک از اهداف سیاسی خود علیه ایران دست یابد. ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نیز در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به ایستادگی ایران در برابر فشارها گفته است: برغم عدم تمدید معافیت های نفتی ایران، این کشور از بازار نفت حذف نخواهد شد و تحریم ها نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

یکی از برنامه های آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی تغییر رفتار است،اما قدرت ملی ایران به گونه ای است که رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی اعتراف می کنند که ملت ایران رفتار دولت مردان آمریکایی را تغییر می دهند.

«ویلیام برنز» دیپلمات ارشد و معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر تسلیم ناپذیری ایران به الشرق الاوسط گفته است:« تحریم مؤثر است، اما فکر نمی‌کنم که به تغییرات بزرگ و تسلیم شدن ایران منجر شود.وی تاکید کرد: از زبان برخی مقام‌های دولت ترامپ، همان حرف های غلطی را در مورد ایران می شنویم که سال 2003 منجر به حمله به عراق شد؛ به اشتباه فکر می کنند با رویکرد خصمانه می توانند موجب تسلیم یا فروپاشی نظام ایران شوند؛ این ریشه در یک اشتباه تاریخی دارد.شبکه سی ان ان آمریکا نیز در تحلیلی در این باره گفته است: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم شدن در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

اکنون می توان به درستی معنی تهدید علنی و پیام عدم درگیری نظامی آمریکا با ایران را متوجه شد،زیرا آنها بیشتر از بقیه می دانند که جمهوری اسلامی نه تنها قصدی برای عقب نشینی ندارد بلکه دشمن متجاوز را تا رسیدن به پیروزی تعقیب می کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات