صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۰۵

از افزایش تولید بنزین تا ناکارآمدی اصلاح‌طلبان

1ـ تولید روزانه 50 میلیون لیتر بنزین در ستاره خلیج‌فارس
محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: با اجرای سه فاز با ظرفیت خوراک هر کدام 120 هزار بشکه موفق شده‌ایم روزانه 47 میلیون لیتر تولید بنزین تولید کرده و از خروج سالیانه 5 میلیارد دلار ارز جلوگیری کنیم. وی اظهار امیدواری کرد: میزان تولید بنزین در این پالایشگاه به زودی به 50 میلیون لیتر در روز برسد. «دادور» با اشاره به فاز 4 این پالایشگاه گفت: در این فاز که با عنوان «بهینه‌سازی ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید» بر مبنای تولید بنزین و نفت‌گاز اجرا می‌شود، ضمن افزایش خوراک از 120 هزار بشکه به 180 هزار بشکه در روز، 20 هزار بشکه خوراک پتروشیمی هم تولید می‌شود. وی افزود: در این فاز باید 980 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شد که به دلیل زیرساخت‌های موجود، بدون نیاز به توسعه سخت‌افزاری و با سرمایه‌گذاری 80 میلیون دلار که در واقع کمتر از یک دهم مخارج پیش‌بینی شده است، می‌توانیم ظرفیت خوراک را برابر با 1/5 فاز افزایش دهیم.


2ـ باید از مردم عذرخواهی کنیم!
علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه این جریان با چالش‌های متعددی روبه‌رو است که مهم‌ترین آن ناکارآمدی در مجلس و دولت است و دامان اصلاحات را خواهد گرفت، گفت: اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند. وی همچنین افزود: اجابت دعوت اصلاح‌طلبان از سوی مردم سبب حل مشکل مردم نشده است. اصلاح‌طلبان باید افزون بر عذرخواهی از مردم، راه‌حلی را برای برون‌رفت از مشکلات موجود ارائه کنند. وی درباره برنامه اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت نیز گفت: ما همچنان به آقای روحانی توصیه استعفا را داریم؛ چرا که اگر شرایط طوری است که به آقای روحانی اجازه ادامه کار نمی‌دهد باید فکری کنند؛ یعنی ساختار را درست کرده و تغییرات لازم را ایجاد کنند و اگر نمی‌توانند نیز با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته شود.


3ـ اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی!
روزنامه «ابتکار» در مطلبی نوشت: «امروز کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دست اصلاح‌طلبان داده شده و بخش کثیری از جامعه اقدامات این دولت را نتیجه سیاست‌های اصلاح‌طلبان می‌دانند.» چندی پیش «مصطفی ایزدی» از فعالان اصلاح‌طلب گفته بود: «اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهند دولت و آقای روحانی را به طور کامل رها کنند، دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌توانند از فرد دیگری حمایت کنند. چرا؟ به این دلیل که مردم خواهند گفت اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند تا رأی بیاورد، اما میانه راه او را تنها گذاشتند! مردم این مسائل را می‌دانند و خواهند فهمید. از سویی هم اگر بخواهند با تمام توان و پتانسیل خود از روحانی حمایت کنند، عملکردها و نمرات منفی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد و باید پاسخگو باشند.»


4ـ عربده‌کشی ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیستی در مسجدالأقصی
رسانه‌های فلسطینی از عربده‌کشی ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیستی در مسجدالأقصی همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان خبر دادند. به گزارش رسانه‌های فلسطینی، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیستی در روز اول ماه مبارک رمضان از سمت باب‌المغاربه وارد مسجدالأقصی شده و به پرسه‌زنی و عربده‌کشی در محوطه این مسجد دست زدند. بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیستی در حالی که از حمایت گسترده نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی برخوردار بودند، به مسجدالأقصی یورش بردند. این در حالی است که نیروهای دشمن صهیونیستی مانع ورود تعدادی از اهالی قدس اشغالی به مسجدالأقصی شدند. بر اساس اعلام منابع فلسطینی، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی که در سال 2018 میلادی به مسجدالأقصی یورش بردند، به 29 هزار و 801 نفر رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات