صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۲۵

از اظهارات حجاریان تا فهرست ارزبگیران

1ـ نارضایتی از شکل‌ نگرفتن شورش‌های خیابانی!

«سعید حجاریان» فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی یادداشتی با عنوان «تکیدگی و جامعه ایران» تأکید می‌کند: «تکیدگی علاوه بر معیشت و سبک زندگی سیاست را هم نشانه می‌رود. تکیدگی، سیاست را از زندگی مردم حذف می‌کند تا حدی که مردم آن را امری فانتزی می‌خوانند؛ لذا کسانی که از تحریم‌های آمریکا استقبال کرده و آن را مهم‌ترین فرصت برای براندازی می‌خوانند، باید آگاه باشند مردم در تکاپوی نان، به سراغ جنبش اجتماعی نمی‌روند؛ هر چند ترامپ همچنان گمان دارد، تحریم‌ها نهایتاً به جنبش سراسری در ایران ختم می‌شود! البته باید توجه داشت، افزایش «سلطان»ها اعم از قیر و سکه و... ممکن است مردم را از رخوت خارج کند و آنها را به اقدامات نابهنجار و مقطعی وادارد.» حجاریان در حالی آرامش فعلی کشور را مذمت‌گونه «رخوت» می‌نامد که کشف سلاطین و بر دار آویختن محکومان مفاسد کلان، عامل خوش‌وقتی و اعتماد مردم به نظام و نشان‌دهنده سازش نکردن حاکمیت با مفسدان است، نه عامل ایجاد اغتشاش... .

2ـ دولت چقدر دلار ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌ها پرداخت کرد؟

فهرست ارزبگیران دولتی نشان می‌دهد، طی بازه زمانی فروردین ۱۳۹۷ تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ حدود ۱۰ هزار و ۴۳ شرکت و فرد حقیقی منحصر به فرد توانسته‌اند جهت واردات کالا‌های مختلف معادل ۲۳ میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۸۰۶ دلار ۴۲۰۰ تومانی، ارز دولتی دریافت کنند. بر اساس این فهرست، ارز‌های دولتی به صورت درهم امارات، دلار آمریکا، دینار عراق، روبل جدید روسیه، روپیه هند، ریال عمان، فرانک سوئیس، کرون دانمارک، لیر ترکیه، وون کره جنوبی، یوان چین، ین ژاپن و یورو به شرکت‌ها پرداخت شده است تا واردات کالا به صورت ارزان‌تری انجام شود و این شرکت‌ها و افراد کالا‌ها را به قیمت‌های پایین‌تری به دست مصرف‌کنندگان برسانند؛ اما در عمل در یک سال گذشته شاهد آن بودیم که چنین اتفاقی رخ نداده و قیمت کالا‌ها به صورت چشمگیری رشد داشته است.

3ـ کوتاه آمدن از منافع ملی خیانت به کشور است

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر تکلیف اروپایی‌ها در برجام را مشخص کند. وی افزود: اروپایی‌ها نشان دادند صرفاً حرف می‌زنند و در عمل هیچ کاری نمی‌کنند؛ در این شرایط ما نگران هستیم که تا چند ماه آینده به جای اینکه از اروپایی‌ها طلبکار باشیم، آنها از ما طلبکار شوند؛ از این رو این وقیحانه است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران از اقتداری برخوردار است که می‌تواند از منافع ملی خود دفاع کند. پورابراهیمی گفت: اروپایی‌ها زمانی آمدند و در جریان برجام سند توافق هسته‌ای را امضا کردند؛ اما در حال حاضر مشغول به پیمان‌شکنی هستند و لذا ما باید از منافع ملی‌مان دفاع کنیم. پورابراهیمی تصریح کرد: ذره‌ای کوتاه آمدن از منافع ملی درباره اقدام آمریکایی‌ها، خیانت به کشور است.

4ـ معامله قرن به دنبال خلع سلاح فلسطین است

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» از رسانه‌های نزدیک به نخست‌وزیر این رژیم متن سندی را منتشر کرده که ادعا می‌شود پیش‌نویس مفاد طرح آمریکا برای مسئله فلسطین موسوم به «معامله قرن» است. در بخشی از این سند آمده است: «فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد. توافقی میان اسرائیل و فلسطین جدید بسته می‌شود تا بر اساس آن اسرائیل دفاع از فلسطین جدید در برابر هر تهاجم خارجی را بر عهده بگیرد به این شرط که فلسطین جدید هزینه این حمایت را بپردازد. اسرائیل و کشورهای عربی درباره هزینه‌ای که عرب‌ها باید به ارتش اسرائیل به عنوان هزینه حمایت بپردازند، مذاکره می‌کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات