صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۵۵

اخبار کوتاه شنبه 28 اردیبهشت

یک مقام اطلاعاتی ناتو درباره ادعای پمپئو در زمینه افزایش حالت تهاجمی ایران در غرب آسیا گفت، ماهیت اطلاعاتی که آمریکایی‌ها ارائه داده‌اند کاملاً غیر قانع‌کننده و حتی توهین‌آمیز است. این مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: آیا فکر می‌کنید ما احمق هستیم. آنها همیشه آماده بودند و این موضوع تازه‌ای نیست. از زمانی که آمریکا نیروهای خود را در عراق و افغانستان مستقر کرد، آنها آماده حمله به آمریکا در صورت بروز جنگ بزرگ منطقه‌ای هستند.

سیدحسین صفوی، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: به طور کلی بازار تجهیزات پزشکی در کشور 2 و نیم میلیارد دلار به خود اختصاص داده که 35 درصد ارزش دلاری آن مربوط به تولید داخل و 65 درصد مابقی مربوط به واردات است. وی ادامه داد: 60 درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تأمین می‌کند و 40 درصد مربوط به تجهیزات خارجی در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی و آزمایشگاهی است.

یکی از مقامات آمریکا گفت،‌ سران این کشور همچنان در انتظار تماس مسئولان جمهوری اسلامی ایران هستند. خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مقام مسئول در دولت ترامپ گزارش داد، هنوز ایرانی‌ها تماسی با آمریکایی‌ها نداشته‌اند. این مقام گفت: «ما کنار تلفن نشسته‌ایم؛ ولی هیچ پاسخی (تماسی) از سوی ایران در ارتباط با گفت‌وگوهای رو‌ در رو دریافت نکرده‌ایم.»

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه سیاست‌های راهبردی نظام در حوزه‌های گوناگون از سوی این شورا تعیین و ابلاغ می‌شود، افزود: برخی اخبار منتشر شده درباره چگونگی تعیین و اجرای سیاست‌های مربوط به مدیریت تنش‌های منطقه‌ای که به یکی از نمایندگان مجلس منتسب شده، اظهار نظر شخصی است.

آمار گمرکات کشور از واردات ایران در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد، طی یک ماه نخست سال، بیش از یک میلیون دلار غذای سگ و گربه به کشور وارد شده است. بر اساس این گزارش، این فرآورده‌های غذایی سگ و گربه از سه کشور آلمان، فرانسه و هلند به صورت بسته‌بندی برای خرده‌فروشی وارد کشور شده است.

شیخ عبداللطیف الهمیم، رئیس دیوان اهل تسنن عراق در یک فتوای بی‌سابقه، اهل تسنن را به دفاع از ایران فراخواند و گفت: همه باید آماده دفاع از ایران باشند. نه فقط عراق، بلکه از همه امت اسلامی انتظار می‌رود در برابر سیاست‌های تجاوزگرانه آمریکا علیه ایران بایستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات