صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۸۹۶

عزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها جدی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابلی در برابر تعلل اروپایی‌‌ها در اجرای برجام در دستور کار دارد، گفت: عزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها جدی است.

 عزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها جدی است

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات در برجام و ضرب‌الاجل 60روزه به اروپایی‌ها، گفت: اروپا باید به تعهداتش ذیل برجام عمل کند، ایران هم در مواجهه با آنها دست‌‌بسته نیست.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابلی در برابر تعلل اروپایی‌‌ها در اجرای برجام در دستور کار دارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید بدانند که عزم ایران در اجرای اقداماتش پس از ضرب‌الاجل 60روزه جدی است و قطعاً اقداماتی را انجام خواهد داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها در مدت زمان ضرب‌الاجل 60روزه‌ای که از سوی ایران برای آنها در جهت عمل به تعهدات‌شان ذیل برجام تعیین شده، پایبند نباشند، شاهد اقدامات عملی از سوی ایران خواهند بود.
نانواکناری با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در یک سال گذشته، تصریح کرد: اروپایی‌ها در یک سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام فرصت کافی برای عمل به تعهدات‌شان در برجام داشتند، اما متأسفانه با وعده‌های پوچ، گامی عملی در این راستا برنداشتند، بنابراین جمهوری اسلامی ایران هم در راستای استیفای حق قانونی‌‌اش برخی تعهدات برجامی‌اش را کاهش داده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از اقدام اخیر دولت برای کاهش سطح تعهدات برجامی حمایت می‌کند، اگرچه که معتقدیم این تصمیم کمی دیر اتخاذ شد.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات